Българите прекарват по 16 часа седмично в интернет, което превръща медията във втората най-популярна след телевизията (23,2 часа седмично), показват резултатите за България от Mediascope Европа, най- голямото общоевропейско проучване за медия потребление с повече от 50 000 респондента, поръчано от Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България).
Радиото (11,7 часа), вестниците (4,1 часа) и списанията (3,7 часа) изостават далеч назад като предпочитани медии. В европейски мащаб интернет потреблението на седмична база е 14,8 часа, повече от час по-малко спрямо това в България.
Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии – от радио и ТВ, през преса и списания, до Интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. За България онлайн проучването е изпълнено от Global Park/ GMI при 1000 респондента, а омнибус изследването офлайн е извършено от TNS с 500 респондента.
Според изследването, също както и на останалите пазари, споделеното медия потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет, докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в мрежата, докато гледа телевизия, е тази от 16 до 24 години – 48%.
Проучването доказва и силното влияние на онлайн медиите в България. Общо 51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че мрежата им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че мрежата им помага да управляват здравето си.
„За първи път в историята на дигиталния бизнес в България българските рекламодатели и маркетолозите имат възможността да използват резултатите от независимо европейско изследване на тенденциите за промяната в потреблението на медиите, еволюцията на консумацията на съдържание от телевизия и интернет, онлайн активности, пенетрация на мобилни и смартфони, мобилна активност, електронна търговия, взаимодействието между дигиталните потребители и брандинга в интернет, което да ги подпомогне при създаването на техните успешни стратегии за развитие на бизнеса и марките. За първи път имаме сравнителни данни (бенчмарк) за България спрямо европейските пазари“, отбелязва Жанет Найденова, председател на IAB България.