Телевизията вече не е естествената среда за потребителите, които имат нужда от екосистема, в която да пребивават, комуникират и да си взаимодействат. Тези възможности им предоставя интернет.
Бизнесът от своя страна е добре да търси възможности как да се възползва от тази нова среда, в която да слуша и да общува директно с потребителите.
Това бе мнението на Марта Клепка, директор Глобален PR и комуникации на Gemius, което тя изказа по време на специализирания комуникационен форум Webit, който се провежда с медийното партньорство на Investor.bg.
Въпреки това тази възможност все още не се използва пълноценно от бизнеса у нас, по мнението на специалистите, участващи в дискусия, посветена на онлайн маркетинга в сферата на стоките и услугите.
Съществува необходимост част от бизнеса да преосмисли начина, по който ползва специалните платформи, за да оптимизира ползите от тях.
Много фирми не управляват по най-добрия начин потока от комуникация и информация, нямат опит как и дали да отговарят на негативните коментари и как да превърнат общността от фенове в клиенти.
Много бизнеси се фокисират прекалено много върху броя потребители на своята страница, забравяйки, че наличието на пасивна група от имена на фен страницата няма голяма стойност. В този смисъл съществува недостатъчно разбиране на целта и възможностите, които социалните мрежи предлагат.
Цитирано бе проучване от пазара в САЩ, според което съществуват фундаментални различия в разбирането на компаниите, присъстващи в социалните мрежи и техните потребители относно целта на това присъствие.
Докато компаниите смятат, че потребителите стават абонати на техните фен страници, основно защото харесват марката и искат допълнителна информация за нея, то тези фактори са второстепенни за потребителите, които се интересуват главно от промоции и оферти за изгодни покупки, които са водещият мотиватор да станат фенове на дадена марка или продукт в социалните мрежи.
Иван Димитров, интернет мениджър на Студио Модерна, цитира част от наблюденията на компанията относно работата с интернет и социалните мрежи и начина, по който те им помагат да достигнат по-добре до своите клиенти. Той каза, че потребител, който е получил отговор или е комуникирал с компанията успешно преди, е с 50% по-вероятно да купи продукт от нея за в бъдеще.
В този смисъл статистически данни, като брой фенове и харсвания на странийцат, брой кликове и коефициенти като CTR (click-through rate), сами по себе си нямат толкова значение.