Чоу твърди, че „HTC няма да предлага евтини, много евтини телефони“, за да повиши приходите. В момента в Китай компанията му продавала смартфони, чиито цени започват от 2000 юана (250 евро). Но няма да се предлагат телефони за по 1000 юана, или по-малко. В този сегмент вече са се настанили конкуренти като Motorola Mobility и Samsung. "Не може да имаме добри продукти на такова ценово равнище“, смята Чоу.
В Китай пазарният дял на HTC за миналата година е малко над 3%, докато по данни на Gartner Apple държи 9,9 на сто, а Samsung - 18,6%.
Джен смята, че ценовата война на китайския пазар ще се ожесточи допълнително, тъй като броят на конкурентите ще се увеличи допълнително. „И в момента Китай е труден пазар за HTC, а 2013 г. ще бъде още по-тежка“, твърди анализаторът.
Чоу заяви, че HTC ще засили своите маркетингови усилия и ще разшири дистрибуционната си мрежа. Според него продажбите в Китай през тази година ще скочат три пъти в сравнение с 2011 г. Той също така очаква продължителен растеж в Индия и други развиващи се пазари. „Ние вярваме, че нашата стратегия ще бъде успешна“.
HTC някога се считаше за силна марка в САЩ. До миналата година след Apple това беше втората най-продавана марка смартфон, преди да загуби тази позиция за сметка на Samsung.
Според Чоу HTC ще се опита да засили предлагането си на пазара в Европа, Близкия изток и Африка. В допълнение били възможни и придобивания в областта на софтуерните технологии и маркетинга.
Досега обаче HTC не успя да компенсира загубените си пазарни дялове за сметка на Apple и Samsung. Освен това новите конкуренти, като например китайските производители на смартфони ZTE и Huawei Technologies, предлагат мощни функции на достъпни цени.
Въпреки това, някои анализатори смятат, че като цяло растящият китайски пазар за смартфони ще предложи добри възможности и за HTC.
„Китайският пазар е достатъчно голям, за да предложи добри продажби на много различни сегменти", казва анализаторът на RBS Уанли Уанг. HTC може да бъде успешна, ако се идентифицира в точния сегмент. Но важен въпрос остава дали компанията ще може след това да изпълнени добре и стратегията си, казва той.