През първото финансово тримесечие на 2012 г. общите приходи от интернет реклама в САЩ са достигнали 8,4 млрд. долара, съобщи Associated Press, позовавайки се на данни на браншовата асоциация Interactive Advertising Bureau (IAB).
Подобна стойност до този момент не е била достигана през първите три месеца на нито една година. В сравнение със същия период през 2011 година, когато приходите са били в размер на 7,3 млрд. долара, тазгодишните приходи показват ръст от 15%.
Най-висока сума за тримесечие е била 9 млрд. долара, постигната през последните три месеца на миналата година.
Рекордните стойности са логични, тъй като все повече рекламодатели се обръщат към уеб сайтове и мобилни приложения, където могат да реализират по-точно своите „пичове“, отколкото в традиционните канали, коментира AP.
Тримесечното изследване се осъществява от IAB със съдействието на PricewaterhouseCoopers.
Асоциацията не дава отделни подробности за данните, но обикновено по-голямата част от разходите идва от текстово-базирани реклами, които се продават от Google Inc. и други компании.
Следващата стъпка в онлайн рекламата ще бъде безспорно в мобилната сфера, категорични са анализаторите. Въпреки това революцията няма да стане много бързо. Рекламодателите все още не са разбрали кой е най-успешният начин за генериране на приходи чрез мобилни реклами, смятат от IAB.