Ръстът на потребителите на социалната мрежа Facebook в САЩ и на времето, което те прекарват в сайта, намалява силно. Това се дължи на насищането на пазара, сочат последни данни на анализаторската компания ComScore, цитирани от Bloomberg.
Броят на посетителите на сайта бележи ръст от 5% през април т. г. спрямо същия период година по-рано. За сравнение, повишението на броя посетители през същия период на миналата година е 24%.
Средното прекарано време на всеки потребител в сайта през април се е увеличило с 16% спрямо ръста от 23%, който се наблюдавал през същия период на 2011 г., показват още данните на ComScore.
През април 2012 г. средното прекарано време в платформата е било шест часа. Американците обаче прекарват онлайн най-много време именно тук. Всички сайтове на Google, включително и Youtube, през април са посещавани средно по 4 часа, а Yahoo достига средна посещаемост от 3,5 часа.
Днес социалната мрежа има повече от 900 млн. абоната в световен мащаб. По-голямата част от потребителите са граждани на САЩ и Канада. Седем от десет американци, които са използвали интернет през април, са посетили поне веднъж Facebook, сочи още анализът на ComScore. Иначе казано – 71% от 221 млн. потребители на интернет в САЩ имат акаунт във Facebook.
„По-забавеният растеж е очакван предвид размерите на мрежата и навлизането ѝ на пазара“, казва Андрю Липсман, вицепрезидент на ComScore.
Ашли Занди, официалният говорител на компанията, все още не е предоставила официален коментар по въпроса.