Facebook ще изгуби надмощието си като голяма интернет компания за по-малко от десетилетие, твърди Ерик Джексън, основател на Ironfire Capital, цитиран от CNBC.
“След 5 до 8 години те ще изчезнат по начина, по който изчезна Yahoo“, заяви Джексън. „Yahoo все още работи, все още е печеливша, все още има 13 000 служители, но в момента стойността ѝ е 10% спрямо онази от пика през 2000 г. Тя на практика е изчезнала“, добави той.
Анализаторът разделя интернет компаниите на 3 поколения. Първото поколение е голям уебпортал от типа на Yahoo, където съдържанието е събрано на едно място. Второто е социалната мрежа от типа на Facebook, а третото поколение са компаниите, концентрирани единствено върху осребряването на мобилните платформи – нещо, с което Facebook ще продължи да се бори, смята той.
„Ако разгледате тези 3 поколения без значение колко успешно действа дадена компания от определено поколение, не изглежда възможно да прехвърлите този успех в следващото без значение с колко пари разполагате и без значение колко много интелигентни учени работят за вас“, убеден е Джексън.
„Погледнете как Google се мъчи да навлезе на пазара на социалните мрежи и мисля, че пред Facebook ще се изправят същите предизвикателства при прехода към мобилните компании“, обоснова се той.
През миналия месец от Facebook признаха за мобилното предизвикателство в документи пред американски регулатор. Компанията обяви, че нарастващият брой на мобилните потребители, използващи Facebook, е трудно да бъде осребрен и „може да се отрази негативно върху приходите и финансовите резултати“.
Коментарите на Джексън за бъдещето на социалната мрежа бяха направени в момент, в който акциите на Facebook са загубили 27% от стойността си спрямо онези 38 долара от първичното публично предлагане на компанията, което я превърна в в най-голямата двуседмична загуба след предлагане от 1995 г. насам.
„Светът се движи по-бързо, става по-конкурентоспособен и аз мисля, че онези, които имат превъзходство в предходното поколение, ще преживеят трудни времена при прехода към новото поколение“, изтъква анализаторът.
„Facebook може да си купи много мобилни компании, но те все още са голям, тромав уебсайт и там е разликата с мобилните приложения“, категоричен е той.
преди 12 години всеки нов бизнес идва със компаниите си. А дали бизнес динозаврите изчезват е въпрос на мениджмънт. Електрическите автомоибили няма да дойдат от Тайота ( от Форд и ГМ още по-малко) , също както социалните мрежи не дойдоха от Гугъл въпреки инак изглеждащото като технологично предимство, също както Гъгъл не дойде от Майкрософт , въпреки преднината си , също както Маирософт не дойде от IBM които са огромна компания от преди да се роди Бил Геит с ... Самия Фейс е глупост на инатернетни търкалета ама ората са още по-глупи и им трябва време ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Абе ти майтапиш ли се?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Е то сега е много лесно да се пророкува миналото вече падане на цените ... Макар че си беше ясно, не може компания, която не произвежда нищо има малка печалба да излезе на IPO с P/E 100 и да и се размине.Зукърбърг стана милиардер (съвсеееем случайно продаде акции точно за 1 млрд и малко), няколко милиона балъци ще пият една студена вода, и живота продължава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Преди Фейса хита беше Скайп. Не съм го ползвал от както ползвам фейса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Прогнозата на този човек е много силно преувеличена Фейсбук както и Яхоо ще продължат да се развиват и нарастват отговор Сигнализирай за неуместен коментар