Мениджърите на най-големия в света производител на софтуер Microsoft отдавна се оплакват, че производителите на хардуер редовно не поставят операционната система Windows в най-добрата ѝ светлина.
Те изпълват повърхността на началния екран със символи, които често са рекламни символи на трети страни, инсталират програми, които вече се съдържат в самата операционна система и конфигурират компютрите по начин, който изисква дълго начално зареждане на системата. Всичко това, поне според Microsoft, дава предимство на конкурента Apple, който произвежда и хардуера си сам.
Сега обаче концернът със седалище в Редмънт, щата Вашингтон, ще се захване сериозно с този проблем, или поне в родината си, пише Wall Street Journal. Чрез своята верига от клонове и онлайн магазини концернът започва да продава свои собствени версии от популярни марки компютри, които предлагат добър дизайн и подобрена производителност. На компютрите личи кой прави хардуера – това са някои модели на HP, Sony и Samsung. Но работния плот е персонализиран специално за тези модели.
И във вътрешността си тези модели се различават от конвенционалните. Защото при конфигурирането Microsoft също е взел дейно участие. Някои програми, които иначе спадат към основното оборудване, са изтрити, а други са прикрити. За сметка на това са преинсталирани редица собствени програми.
Освен концернар от това може да спечели и потребителят. В тест на Wall Street Journal трите тествани модела се оказват по-бързи и лесни за употреба от немодифицираните им конкуренти. Така например на десктопа няма други икони, освен тази за кошчето. Старт менюто е значително по-тясно. Това ще допадне на широката маса, която иска простота и иначе, след покупката на компютъра, прекарва цели часове в персонализиране на машината.
Българските потребители обаче ще трябва да се въоръжат с търпение, защото засега Microsoft ще предлага тази серия само в рамките на родината си. Концернът не обявява кога тя ще се появи и извън границите на САЩ.