Google разширява дейността си в интернет търсенето с база данни от установените факти, биографии и снимки. Новата функция за семантично търсене, наречена Knowledge Graph, е в състояние да групира различни термини по значението им и по съдържанието им, предава Ройтерс.
Мениджърът на Google Амит Сингал обясни нова функция в корпоративния блог с примера при търсенето на термина "Тадж Махал".
Knowledge Graph разпознава, че тези две думи описват от една страна известния мавзолей в индийския щат Утар. Но също така показва сред популярните заявки за търсене и американския блус музикант Тадж Махал и едноименния хотел с казино в Атлантик Сити (САЩ).
За забележителността в Индия Google представя не само основните факти за мавзолея (от Wikipedia) и снимки, но също илюстрира връзки към други атракции, сред които Великата китайска стена или Delhi Fort. Потребители, които са търсели не Тадж Махал в Индия, а музиканта или казиното, се пренасочват с един клик към резултатите за тях.
За изграждането на Knowledge Graph през последните две години Google съсавя колекция от 500 милиона лица, места и неща, които са били еднозначно идентифицирани и поставени в съдържателен контекст. Така например системата знае, че Леонардо да Винчи е художник и скулптор от епохата на Възраждането и показва в Knowledge Graph популярни произведения.
С новата функция за търсене Google се опитва да запази на отстояние основния конкурент Microsoft с търсачката му Bing.
Bing пусна в началото на май "социално търсене", при което съдържанието от социални мрежи като Facebook и Twitter се смесва с традиционните резултати от търсенето. Според изчисленията на ComScore в САЩ Google води с пазарен дял от 67% от пазара за търсене. Останалата една трета се поделя от Bing и услугата за търсене на Yahoo, която също се управлява от Bing. В Европа пазарният дял на Google е още по-значим.