IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Google представя нова функция в търсенето

Knowledge Graph може да групира термини по значение и съдържание

15:44 | 17.05.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Google представя нова функция в търсенето

Google разширява дейността си в интернет търсенето с база данни от установените факти, биографии и снимки. Новата функция за семантично търсене, наречена Knowledge Graph, е в състояние да групира различни термини по значението им и по съдържанието им, предава Ройтерс.

Мениджърът на Google Амит Сингал обясни нова функция в корпоративния блог с примера при търсенето на термина "Тадж Махал".

Knowledge Graph разпознава, че тези две думи описват от една страна известния мавзолей в индийския щат Утар. Но също така показва сред популярните заявки за търсене и американския блус музикант Тадж Махал и едноименния хотел с казино в Атлантик Сити (САЩ).

За забележителността в Индия Google представя не само основните факти за мавзолея (от Wikipedia) и снимки, но също илюстрира връзки към други атракции, сред които Великата китайска стена или Delhi Fort. Потребители, които са търсели не Тадж Махал в Индия, а музиканта или казиното, се пренасочват с един клик към резултатите за тях.

За изграждането на Knowledge Graph през последните две години Google съсавя колекция от 500 милиона лица, места и неща, които са били еднозначно идентифицирани и поставени в съдържателен контекст. Така например системата знае, че Леонардо да Винчи е художник и скулптор от епохата на Възраждането и показва  в Knowledge Graph популярни произведения.

С новата функция за търсене Google се опитва да запази на отстояние основния конкурент Microsoft с търсачката му Bing.

Bing пусна в началото на май "социално търсене", при което съдържанието от социални мрежи като Facebook и Twitter се смесва с традиционните резултати от търсенето. Според изчисленията на ComScore в САЩ Google води с пазарен дял от 67% от пазара за търсене. Останалата една трета се поделя от  Bing и услугата за търсене на Yahoo, която също се управлява от Bing. В Европа пазарният дял на Google е още по-значим.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:45 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още