IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Foursquare ще става конкурент на Groupon

Компанията ще предложи персонализирани ваучъри за отстъпка на потребителите си

13:58 | 14.05.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Съоснователят на Foursquare&nbsp;Денис Кроули. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Съоснователят на Foursquare Денис Кроули. Снимка: Ройтерс

Foursquare не иска да бъде просто следващата популярна, но нерентабилна социална мрежа. Парите трябва да влязат в касите, а това сега се очаква да стане с помощта на персонализирани ваучъри за отстъпка, пише Wall Street Journal, цитирайки интервю с Денис Кроули, съосновател и изпълнителен директор на компанията.

Посредством Foursquare потребителите могат да разкажат на своите приятели къде се намират в момента, регистрирайки се онлайн в кафене, ресторант или на друго място. Сега компанията обяви за първи път, че магазините ще могат да закупуват от юли място за персонализирани отстъпки в новата версия на приложението. Всички потребители могат да виждат офертите, но трябва да „се отбележат“ на най-подходящото място, за да могат да ги получат.

„В момента работим над нов софтуер, който да доведе нови и съществуващи клиенти до обществените места", казва Кроули. 

Основаната преди три години компания има 20 млн. потребители, които са ползвали приложението вече 2 млрд. пъти.

В бизнеса с ваучъри за отстъпки обаче вече има доста сериозна конкуренция. Между другото Groupon, Facebook и Yelp предлагат подобни отстъпки.

Въпреки че през миналата година при инвестиционен тур Foursquare бе оценена на 600 млн. долара, някои инвеститори гледат скептично към бъдещето. Други пък намират приложението за „досадно“. Актуално изследване на списание Harvard Business Review, което анализира стойността на социалните медии, разкрива „особено раздразнение срещу отбелязванията на Foursquare".

Кроули остава спокоен предвид този скептицизъм. „С относително голяма точност можем да предскажем кои хора от кои места се интересуват. За тази цел намерихме алгоритми, които изчисляват това. Някои нови продукти, над които работим в момента, ще заведат даден потребител веднага след пристигането му в определен град до местата, където вече са били приятелите му. Но и на магазините можем да подскажем кои хора се интересуват от стоките им, като базираме прогнозата си на предишни чекирания на потребителите и техните приятели“, казва 35-годишният мениджър.

Най-голямото предимство на Foursquare пред Groupon и Yelp според Кроули е индивидуализираното търсене. „Едно е да зададеш в търсачката „суши“ и да получиш един и същи резултат с всички в тази стая, но много по-добре е да имаме индивидуализирани резултати, които да се базират на квартали в градовете и магазини, където човек често отсяда. Освен това резултатите от четвъртък следобед са различни от тези в неделя сутринта. Резултатите ни са насочени към един-единствен човек“, казва Кроули. 

Мениджърът иска да концентира усилията си както към чистия бизнес, така и към растежа. По думите му компанията вече има 100 служители, като голяма част от тях се занимават с анализ на данните. Приоритет остава увеличаването на броя потребители и работата над самото приложение. От самото начало Foursquare разглеждал магазините и търговците като отделни потребителски групи. И още тогава е имало платформа за местни намаления, която в края на 2010 г. е била преработена, а днес отново се работи за нова версия. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:04 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още