IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лаптопите конкурират все по-силно телевизорите за медийно внимание

Половината от тв зрителите ползват паралелно и друго устройство – таблет, смартфон или лаптоп

14:47 | 07.05.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Лаптопите конкурират все по-силно телевизорите за медийно внимание

Телевизорът все по-често споделя вниманието на публиката си с други медии, показва скорошно изследване.

Макар продължителността на гледането на телевизия продължава да се покачва, около 50% от зрителите, които гледат телевизия, вече използват паралелно и други устройства, казва Франциска фон Левински от агенцията за проучване на пазара Interone пред германската агенция DPA.

В по-голямата си част те се опитват по този начин да заобиколят рекламата. Промяната в начина на използване силно се влияе от новите устройства, като таблети и смартфони. Телевизията се развива все повече и повече от водеща медия в една от многото медии.

„Преди телевизионната програма характеризираше свободната част от деня, днес програмата си тече просто между другото, допълнена от онлайн съдържание, достъпвано чрез таблети, смартфони и лаптопи“, казва Левински.

87% от участващите в анкетата смятат, че лаптопът вече е най-важната медия за видео съдържание. На секунда само в  Youtube се качват 60 часа видео. При това развитие страда вниманието към класическите телевизори.

„Часовете на излъчване и съдържанието се еманципираха от телевизията“, казва още Левински.

Днес среднодневната консумация на телевизия е 223 минути. Според изследването обаче около 67% от зрителите просто пускат телевизора да работи между другото. 44% от запитаните същевременно са в интернет и ползват различни приложения.

Все по-често филми се гледат целенасочено в онлайн медиатеки по заявка. Така съдържанието и рекламата достигат много по-целесъобразно до зрителя, гласи заключението на доклада.

Затова и не само операторите на телевизионно съдържание, но и рекламодателите следва да се настроят на новата вълна. Новите тенденции са „проклятие и благословия" за комуникациите, каза Левински.

Новите възможности за прескачане и оценка на рекламата от рекламната аудитория също са "демократични". Рекламата на марки се превръща все повече в съдържание, което трябва да се поддържа. Тя може да продължи да разказва истории, но само в множество платформи.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:00 | 26.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Persefona
преди 12 години
има приложения за смартфони и таблети, които свързват директно със съответния тв канал.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още