IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

HP отново изпревари Apple на пазара на компютри

Пазарът отчита ръст от 21% през първото тримесечие, като спадът в бизнеса с нетбуци се компенсира с повече продажби на таблети

13:07 | 02.05.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Hewlett-Packard отново е лидер на пазара на компютри. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Hewlett-Packard отново е лидер на пазара на компютри. Снимка: Getty Images News

Според последния анализ на компанията за пазарни изследвания Canalys, Hewlett-Packard (HP) отново е изпреварил Apple на пазара на компютри и през първото тримесечие на 2012 г. пак е лидер.

Преднината на HP обаче е твърде малка – едва от 40 000 устройства. Компанията предаде лидерската позиция на Apple през четвъртото тримесечие на миналата година.

„Повечето производители на PC успяха донякъде да неутрализират спада в бизнеса с нетбуци през миналата година с повече продажби на таблети. Samsung и Lenovo са двата производители, които се отличават със значителен ръст на общия обем, въпреки че и Asus отчита значително подобрение. Предизвикателството е в това наистина силните продажби да се придвижат още повече напред и да се оспори лидерството на пазара на Apple и Amazon, пише анализаторът Том Евънс. „Досега само Samsung е доказала, че може да продава повече от един милион таблети на тримесечие“.

В Топ 5 влизат още Lenovo, Acer и Dell. Lenovo успя да повиши продажбите си наполовина спрямо същия период на миналата година, докато Acer и Dell отчитат спад спрямо 2011 г. Като цяло според Canalys пазарът е отчел ръст от 21% до 107 млн. продадени устройства.

Бизнесът с таблети отчита нарастване от повече от 200%, но нарастване има и при лаптопите (11%) и настолните машини (8%). Само нетбуците бележат силен спад от 34%. Техните продажби намаляват за шесто поредно тримесечие.

Според Canalys най-силен ръст в продажбите има в Северна Америка – с 31%. Както EMEA, така и Азитско-тихоокенаският регион отчитат ръст от 19%, докато Южна и Латинска Америка имат повишение от едва 10 на сто. Това разделение според агенцията се дължи на тренда за повече продажби на таблети, които се продават най-силно именно в Северна Америка.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още