Експанзията на Amazon взема своите жертви и през първото тримесечие: най-големият онлайн търговец на дребно отчете при старта на годината нетна печалба от едва 130 млн. долара. Това е спад в печалбите от повече от една трета.
Но участниците на пазара очакваха много по-високи загуби. Акциите на Amazon продължиха след обявяването на резултата курса си нагоре и поскъпнаха в следоборсовата търговия снощи с малко под 14%, предаде Wall Street Journal.
За трите месеца печалбата на акция достига 28 цента, а една година по-рано беше 44 цента на акция. Пазарните наблюдатели обаче очакваха значително по-ниска печалба – от само 7 цента на акция.
Базираният в Сиатъл концерн бе убедителен и по отношение на приходите. Те се повишават с една трета до 13,2 милиарда долара. Тук професионалните наблюдатели очакваха само около 12,8 млрд. долара.
Amazon се възползва от увеличеното търсене на цифрови продукти като електронни книги и онлайн видео. Бизнесът с трети страни, които разпространяват своите продукти чрез Amazon, също е във възход.
Джон Рохан, анализатор в Stifel Nicolaus, вижда това като знак, че пуснатите на пазара в края на миналата година нови устройства, като Kindle Fire, са истински успех. Освен това клиентите купуват дигитални медии.
„През първото тримесечие хората се опитват да разберат как да използват тези свои продукти и изграждат своите цифрови библиотеки", казва той. Стратегията на Amazon да продава устройствата си на загуба, но след това да продава повече цифрово съдържание, изглежда успешна.