IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Zynga отчете нетна загуба от 86 млн. долара за тримесечието

Въпреки повишените приходи разработчикът на игри е на загуба заради сериозните инвестиции в нови игри и платформи

12:39 | 27.04.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Централата на компанията в Сан Франциско. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Централата на компанията в Сан Франциско. Снимка: Ройтерс

Евентуална слабост в Zynga ще има пряко влияние върху кандидата за фондовия пазар на Марк Зукърбърг. В края на март осем от най-често играните десет игри във Facebook са дело на Zynga. Въпреки това делът на продажбите на виртуални стоки спада. В общия оборот влизат и 28 млн. долара рекламни приходи - повече от два пъти над миналогодишната сума, след като клиенти като American Express или Mac Donald's резервираха рекламни площи.

Внимателно следен от страна на инвеститорите е броят на дневните активни потребители. Средно той е бил 65 млн., което представлява увеличение от шест процента. Месечните активни потребители са се увеличили с 24 на сто до 292 млн. Тези данни са оптимистични - спад в този показател би бил като предупредителен сигнал за непривлекателни, остарели игри.

Все повече и повече играчи са готови да платят нещо за преживяването, което получават, докато играят. По принцип всички игри на Zynga са безплатни. Но с няколко платени екстри животът на всеки един играч може значително да бъде улеснен. Броят на онези, които са си купили нещо поне веднъж, се е увеличил през първите три месеца на годината спрямо четвъртото тримесечие на 2011 г. от 2,9 до 3,5 милиона играчи. Дневно на активен потребител са били реализирани 0,055 долара - с 8% повече от миналата година.

За предпазлив оптимизъм се погрижиха т. нар. "резервации" - стойността на всички продадени от Zynga дигитални стоки и реклами. С 329 млн. долара и увеличение от 15% това е рекордна стойност. Резервациите са по-високи от продажбите, тъй като продажбите, които са включени тук, са в съответствие с отчетните изисквания по отношение на продължителността на живота на дигиталните стоки.

За цялата година сега се очакват резервации на стойност между 1,425 до 1,5 млрд. долара, леко завишаване в сравнение с края на 2011 година, заради една единствена причина - придобиването на OMGpop (създател на популярната игра за смартфони „Draw something“) за 180 млн. долара, както признава в разговора си с анализаторите главният изпълнителен директор на Zynga Марк Пинкъс.

Дразнещ за някои анализатори е фактът, че докато през първото тримесечие са били пуснати шест нови игри, включително и четири за смартфони, нетните продажби и рекламните приходи спрямо предходното тримесечие (последните три месеца за 2011 г.) са нараснали само с по-малко от три процента.

Проблем, но същевременно и възможност: най-голям ръст идва и ще идва от сектора на смартфоните. Броят на ежедневните активни потребители със смартфони според Пинкъс е скочил на годишна база от 12 на 20 млн. Тук обаче рекламодателите все още плащат значително по-малко за реклама, отколкото на монитора на компютъра. Феномен, който преди това бе отчетен и от Google, Yahoo и Facebook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:55 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
dean.jordanov
преди 12 години
Малките балончета покрай ЛицеКнигата почнаха да спихват.. да видим големия ..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още