Само преди дни и Bloomberg писа, че Research in Motion води преговори с финансови консултанти. Решението за сътрудничество с поне една банка би могло да бъде взето до дни, казват източници на агенцията.
Обсъждани са канадска и международна банка. RIM би предпочела като стратегическа възможност сключване на лицензионно споразумение за софтуера за мобилни телефони, казват запознати. Вторият избор ще бъдат стратегически инвестиции, а евентуална продажба въобще не е опция.
RIM е изправена пред подобна дилема, която имаше гигантът при мобилните телефони Motorola, пише още Bloomberg. Спадът в бизнеса с мобилни телефони принуди компанията да раздели мобилния и стационарния си бизнес. Първият, под името Motorola Mobility, бе изведен на борсата. Заради широкия портфейл от патенти през август миналата година мобилният бизнес бе придобит в милиардна сделка от Google.
Още преди месец RIM обяви, че обмисля различни опции за бъдещето си. Производителят на BlackBerry пропусна тренда на смартфоните с тъч скрийн и загуби пазарен дял за сметка на Apple и производителите на телефони с Android.
Дори и на корпоративния пазар, където RIM е традиционно силна, компанията понесе сериозни загуби. iPhone и Android устройствата винаги са били популярни сред мениджърите. Към това трябва да добавим и тенденцията, че много от служителите все по-често използват собствените си устройства и в бизнеса. Също така върху производителя на BlackBerry тежи и съдебният иск за нарушаване на патенти от страна на производителя на чипове NXP.
През последните месеци многократно се появяваха слухове, че RIM ще лицензира своите патенти и ще сложи край на хардуерния си бизнес. Други стратегически възможности, включително партньорства и съвместни предприятия, също се обсъждат.
„Най-доброто решение за RIM би било да лицензират своя софтуер – например на Samsung“, казва анализаторът от Avian Securities Мат Торнтън, пред Bloomberg. „От стратегически инвестиции вече няма смисъл."
Новият германски главен изпълнителен директор на RIM Торстен Хайнс се уповава на следващата операционна система BlackBerry 10, която след няколко забавяния трябва да се появи до края на годината. През май ще бъдат представени първите прототипи.
Хайнс иска да възвърне силата на компанията в корпоративния бизнес и посочи при представянето на тримесечните резултати в края на март нарастващия брой на клиенската база – BlackBerry вече има 77 млн. клиента.