Главният изпълнителен директор на Yahoo Скот Томпсън продължава да търси начини, по които да монетизира дяловете на компанията в китайската Alibaba Group, казва самият той пред Ройтерс, без обаче да конкретизира плановете.
А продажбата на акциите в Yahoo Japan се е провалила заради „различия в оценката на стойността“, заяви Томпсън. Така че сега акциите в Alibaba се превръщат във фокуса на търговската стратегия на Yahoo. От миналата година онлайн пионерът преговаря за продажбата на дела си в японските лицензианти, въпреки че и до този момент не става ясно кои са били заинтересованите страни.
И самата Alibaba Yahoo вече говори през тази година за обратно изкупуване, но високите очаквания на Yahoo доведоха до застой на преговорите в Хонг Конг. И в Япония компанията също не откри желаещ за всички свои азиатски акции. Тя се опитва да избегне плащането на данъци в размер на 4 млрд. долара, които ще бъдат изискуеми при евентуална продажба на друга американска компания.
През декември Alibaba дори обмисляше поглъщане на Yahoo, за да постигне по този обиколен път обратно изкупуване на своите акции. В рамките на подготовката тя е подписала договор с Duberstein Group във Вашингтон, която се оглавява от бившия шеф на щаба на американския президент Роналд Рейгън, Кенет Дуберщайн.
Говореше се, че по този начин китайците могат да намерят подкрепа сред политиците. Това също би могло да бъде необходимо, ако Alibaba иска да постигне значително присъствие в Съединените щати.
В разговор с BBC Томпсън заявява, че Yahoo ще намали своята продуктова гама и ще преустанови до около 50 услуги, които нямат „значителен" принос към продажбите. Кои онлайн услуги конкретно ще бъдат преустановени, Томпсън обаче не уточнява.
Областите на новини, спорт, финанси и развлечения обаче няма да са засегнати. Решението е било взето, след като мениджърите са мислили как да реорганизират Yahoo, ако компанията би започнала дейността си едва сега.
„Всяко едно от нашите предложения на определени пазари може да привлече повече внимание, отколкото повечето стартиращи фирми или дори средни предприятия", казва Томпсън. "Това обаче не означава, че ние трябва да продължим да правим това, което правим сега“.
За първото тримесечие (до 31-и март 2012 г.) Yahoo обяви увеличение на печалбата си преди данъци с 38%. Приходите са били в размер на 1,08 млрд. долара - само един процент повече, отколкото година по-рано, но по-добре от очакваното от Wall Street. Оперативната печалба намалява с 11%, от 190 млн. долара година по-рано до 169 млн. долара. Томпсън вижда в цифрите първите си успехи в преструктурирането на концерна.
преди 12 години Всичко много убаво, но да не забравяме къде живеем - създаването на държавни предприятия е доказано, че не носи ползи на българския народ, а на избрана група богопомазани олигарси.Става, ако се намери начин да се изключат от схемите (за момента не виждам как). отговор Сигнализирай за неуместен коментар