Силен ръст в дисплей реклама, видео и базирани на мобилните устройства послания насърчи онлайн рекламния пазар в САЩ през 2011 г., като приходите са достигнали 31 млрд. долара, с 22% повече от предишната година, става ясно от доклада на Interactive Advertising Bureau (IAB), цитиран от Mashable.
Мобилната реклама е нараснала най-силно от всички категории – със 149%, но все още представлява малък дял от целия пазар - 1,6 милиарда долара, показват данните от доклада, публикуван в сряда.
Рекламата в дигиталното видео нараства с 29% до 1,8 млрд. долара, а Search рекламата – с около 27% до 11,7 млрд. долара. Дисплей реклама отчита най-слаб ръст - с 15% до 11,1 милиарда долара, което обаче представлява цели 35% от всички приходи. Search рекламата обаче все още е най-голямата категория с дял от 47%.
„Този исторически момент, с особено впечатляващо постижение в областта на мобилните реклами, е показателен за нуждата от повишаване на информираността на рекламодателите, като те трябва да достигат до потребителите там, където последните прекарват времето си - в областта на цифровите медии", каза Рандал Ротенбърг, президент и главен изпълнителен директор на IAB, цитиран в прессъобщението.
По отношение на рекламодателите търговията на дребно продължава да бъде топ категория, като представлява 22% от всички разходи за интернет реклама. Следващ в списъка е браншът на далекосъобщенията (12%) и свободно време / пътуване (8%).
Междувременно интернет рекламата стана втората най-голяма рекламна категория след телевизията, която е регистрирала през 2011 г. 38,5 млрд. долара приходи от реклама.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.