Японският електронен концерн Sony планира да постигне саниране със стриктен спестовен курс.
Със съкращаване на около 10 000 работни места и орязване на разходите в телевизионния бизнес новият изпълнителен директор Кадзуо Хирай иска да създаде обрат в негативната тенденция от последните години, обяви той на специална пресконференция в четвъртък.
През следващата фискална година, приключваща в края на март 2013 г. подразделението за телевизори трябва да намали фиксираните си разходи с 60%, а оперативните – с една трета. Телевизионното подразделение на Sony е на загуба през последните осем години.
Анализатори смятат, че за година концернът продава по около 20 млн. телевизора, което е недостатъчно, за да стане бизнесът печеливш. За да се обърне тази тенденция, Sony ще редуцира броя на произвежданите модели с 40% до 2013 г., предава BBC.
По този начин страдащият от ожесточената конкуренция от страна на корейските Samsung и LG концерн иска да обори прогнозите на анализаторите. Преустройство ще струва на дружеството през текущата финансова година над 700 млн. евро, допълва Ройтерс.
Още в понеделник японският бизнес всекидневник Nikkei писа за драстичните съкращения на работни места, като според него половината от тях ще дойдат от консолидацията на звената за „потребителски продукти и услуги" и за „професионални устройства и решения". Вместо тях се създава ново подразделение, фокусирано върху бизнеса с електроника за нуждите на медицината, което ще бъде ръководено от вицепрезидента на компанията Хироши Йошиока. Засега не е ясно колко от закритите работни места ще са в Япония и колко - в чужбина.
Същевременно днес Хирай обяви амбициозни цели за компанията, която от четири години насам отчита загуба. Sony трябва да стане световен лидер на пазара на мобилни телефони, обяви новият изпълнителен директор. Освен върху мобилните телефони, концернът ще се фокусира и върху бизнеса с дигитални изображения и игрови конзоли.
Освен това изпадналият в криза гигант ще засили присъствието си в бизнес сектори извън границите на традиционна потребителска електроника. С медицинските технологии японците искат до 2014/15 г. да постигнат оборот от близо половин милиард евро. За да постигнат това, ще се отправят на шопинг. Sony търси възможности за придобиване в областта, поясни Хирай.
Кадзуо Хирай, който пое поста на главен изпълнителен директор през този месец, обеща да изправи на крака бизнеса с телевизори в рамките на 2 години. Само телевизионното подразделение е натрупало загуби от 10 млрд. долара за последните 10 години.
Във вторник японската компания шокира технологичния сектор с прогнозата си за рекордна нетна загуба на стойност 520 млрд. йени (6,4 млрд. долара) за финансовата година, приключила на 31 март, съобщи Ройтерс.
Това довежда поредицата от годишни загуби за компанията до 4, а увеличението спрямо предходната прогноза идва от отписването на отложени данъчни кредити в САЩ, които компанията не може да използва заради загубите.
В опит да разсее част от опасенията на инвеститорите за влошения си баланс, Sony обяви, че ще се съвземе от тежкия удар и ще постигне оперативна печалба от 180 млрд. йени (около 2,2 млрд. долара) през настоящата финансова година.
През февруари компанията прогнозира нетна загуба от 220 млрд. йени (под 2,7 млрд. долара). Очакванията на анализаторите пък бяха за загуба за годината от 214 млрд. йени.