В битката си срещу съперниците Google и Facebook онлайн пионерът Yahoo иска да заеме нова роля. Yahoo ще засили основния си бизнес на пощенски услуги, търсене и новини, заяви новият президентът на компанията Скот Томпсън в електронно писмо до служителите. Преди няколко дни той обяви съкращаването на 2000 от общо 14 000 работни места в коцерна.
В последно време Yahoo губи своето значение, тъй като компанията не намери правилната стратегия в борбата срещу своите конкуренти. Цените на акциите на Yahoo едва реагираха на новината.
„Нека бъда ясен: най-важното нещо е да вкараме нашата основна дейност в ред. Това ще ни даде възможност да преследваме след това нови възможности за растеж", пише в писмото си Томпсън. „В крайна сметка клиентът сам ще реши дали ще спечелим, или загубим".
От май Yahoo ще бъде разделен в три основни области - клиени, региони и технология. Към "клиенти" спада мултимедийното съдържание, услугата на портала Flickr, търсене, електронна поща и електронната търговия. "Региони" ще бъдат отговорни за контактите с рекламодателите, а "технологии" ще се концентрират върху инфраструктурата и платформите на Yahoo. Скоро компанията ще обяви повече подробности на прегрупирането.
Очакваше се концернът да се откаже от сегашното си разбиране за централизирани продуктови групи и различни видове клиенти. Yahoo все още генерира голям дял от приходите си чрез реклама. Особено в тази област обаче и конкуренцията става все по-силна и отхапва все по-големи пазарни дялове.
Томпсън встъпи в длъжност през януари. От бившия ръководител на подразделението за разплащане на eBay – PayPal, се очаква да поведе компанията обратно към успеха. Слабото развитие на бизнеса в Yahoo продължи и през четвъртото тримесечие на 2011, като нетната печалба падна с близо пет процента до около 300 млн. долара. Приходите, с изключение на таксите на партньорски сайтове, също паднаха заради слабия бизнеса в Европа с почти три процента до почти 1,2 млрд. долара. Основаната преди близо 20 години компания е на борсата от от 1996 г. насам и в момента има около 700 млн. потребители в целия свят.