Жертва на собствения си успех
Причината е, че американските компании, с изключение на Apple, ще станат през тази година жертва на собствения си успех. Много компании драстично намалиха разходите си след избухването на финансовата криза през есента на 2007 г., оптимизираха през следващите години своите производствени процеси и освободиха целия ненужен персонал. Резултатът е, че повечето компании благодарение на по-ниски разходи задържаха спада на печалбата в граници, въпреки че търсенето и продажбите спаднаха.
След бързата появата на икономическото възстановяване през 2011 г. американските компании спечелиха по два начина: приходите се увеличиха при същевременно по-нататъшно намаляване на разходите. Това увеличи и рентабилността. Печалбите междувременно достигнаха почти десет на сто от продажбите.
Това са "невероятно високи резултати", пише Джеймс Монтие, портфолио стратег на GMO - с портфолио от 100 млрд. долара, един от най-влиятелните инвестиционни фондове в САЩ.
Сега обаче има пристъпи на тревожност. През 70-те и 80-те години маржовете на печалбата на американските компании възлизаха средно на пет процента, в края на 90-те години маржът бързо нарасна до седем процента. Бившият председател на Федералния резерв Алън Грийнспан нарече това "чудо на производителността", движено от по-ниските разходи в резултат на по-голяма конкуренция заради зараждащата се тогава глобализация.
Сега експертите се притесняват, че изключително високата доходност отново ще отслабне. Те се аргументират с драстичното намаляване на безработицата. Делът на безработните намалява от над девет на сто през 2011 г. до осем процента. Което е добро за икономиката като цяло и за всеки един служител, разбира се, има отрицателен ефект върху основните финансови данни на компаниите. Откакто фирмите отново започнаха да наемат повече персонал, те повишават разходите си, а това натежава и върху маржовете.
Както и да се развие икономическата ситуация в САЩ, едно е сигурно - Apple ще продължи да определя настроението на щатските борси. Дали новият iPhone ще се появи през тази или следващата година, хората ще се редят на опашката.
„Треската по Apple се разпространява като горски пожар в целия свят“, пише Брайън Уайт, от щатския брокер Topeka в проучване. Инвестиционната банка Piper Jaffray предвижда за акциите на Apple увеличението на цената на акциите до 2014 г. с 60% до 1000 долара, така че това би оценило производителя на компютри на 1 трлн. долара. На толкова впрочем бе увеличен наскоро и спасителният инструмент за изпадналите в беда страни от еврозоната.
преди 12 години буууум прас следва от тук насетне.....големите риби сега ще изядат малките......да попитам коя ще е следващата вълна от купувачи която ще задържи и продължи да катери цената?като големите ще продават? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Teя преди като си изгониха Стив Джобс, беха почти фалирали. Сега без него пак ги чака същото - само въпрос на време е . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години И според мен компанията в никакъв случай няма къде да расте повече в най-добрия случа да си запази нивото на продажби и печалба следващите 2-3 години, но не повече. А тези цени на акциите не отговарят на такова развитие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Брей колко са поскъпнали ябълките! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Прогнозите за ръстове с 60% на цената на акциите на Apple са хубаво нещо, но за за разумните инвеститори вече идва време за кеширане на печалбите. Евала ако някой успее да продаде на 1000 долара, но едва ли си струва нервите и риска. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Тоест на балона му остава малко време преди да гръмне ! ! ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Досега само една друга компания е достигала този праг старият конкурент Microsoft. Компанията, която създаде Бил Гейтс, достига близка оценка за 13 търговски дни и в пиковия момент, на 30 декември 1999 година, пазарната отговор Сигнализирай за неуместен коментар