През последните няколко дни технологичният бранш в Южна Корея е разтърсен от жесток скандал, предизвикан от концерна LG, пише технологичният сайт unwiredview.com.
В стремежа си да привлече повече клиенти, производителят е обявявал наличието на несъществуващи технически характеристики в спецификациите на смартфона Optimus 2X и ги е рекламирал в продължение на цяла година, откакто моделът е наличен за продажба.
В официалния сайт на компанията в информацията за апарата се посочва, че смартфонът разполага с ксенонова светкавица, въпреки че в действителност от началото на производството му той е бил оборудван и продаван само с обикновена светодиодна светкавица.
Ксеноновите светкавици, които са по-характерни за цифровите фотоапарати, дават възможност за правене на по-качествени снимки, но поради редица причини производителите на смартфони предпочитат да използват светодиодни светкавици.
Ксеноновите светкавици са по-скъпи, заемат повече място в апарата и освен това не могат да бъдат използвани за продължително заснемане на видео заради по-високата им консумация на енергия в сравнение със светодиодните. А това от своя страна съкращава времето за автономна работа на устройствата заради по-бързото изтощаване на батерията.
Веднага след разразяването на скандала LG се извини официално и обеща, че това няма да се случи отново. Въпреки това много от потребителите, закупили Optimus 2X, искат компенсация, твърдейки, че са избрали апарата, ръководени от рекламата, която умишлено ги е въвела в заблуда. До днес в Южна Корея са продадени повече от 400 000 смартфона от модела LG Optimus 2X.