Корейската компания за потребителска електроника Samsung планира да пусне собствена платформа за мобилни реклами. За тази цел тя подписа договор за стратегическо партньорство с OpenX Technologies.
Двете компании искат да дадат възможност на уеб операторите да купуват рекламна площ директно при разработчиците или при Samsung. Със затворената платформа клиентите ще бъдат заговаряни много по-целенасочено, пише специализираният портал Cnet.
Чрез сътрудничеството си с OpenX Samsung разширява вече съществуващата си стратегия за реклама в продуктите си.
В началото на годината корейците стартираха AdHub – услуга, която вкарва реклама директно в телевизори на марката, които имат интернет достъп. С помощта на AdHub клиентите могат да доставят интерактивни рекламни формати, като 3D или видео чрез Smart-TV на Samsung. Сега с OpenX производителят разширява AdHub върху мобилни устройства.
Плановете на корейците наподобяват на iAd на Apple. Производителят на iPhone твърди, че iAd е най-добрият начин за разработчици да генерират приходи, защото гарантирал абсолютна интеграция в iOS. Сега Samsung обещава същото.
Според прессъобщение компанията ще организира търгове в реално време за рекламната площ. Така разработчиците ще могат не само да увеличат приходите си от реклама, но и да имат сами контрол над качеството на рекламите, попаднали в приложенията им.
По всяка вероятност iAd се развива изключително бавно, което подтикна Apple да понижи минималната цена за кампанията от първоначалните 1 млн. долара на най-малко 100 000 долара. Според публикации в медиите компанията ще се отблагодари на програмистите със 70% от продажбите.
Засега Samsung не оповестява условията на сътрудничеството си с OpenX. Не е ясно и как точно ще функционира мрежата. Възможният й старт обаче ще бъде през второто полугодие на 2012 г.
OpenX предоставя рекламни технологии Werbetechnologie и до този момент работеше изключително само над десктоп приложения. Сътрудничеството със Samsung е първа стъпка към мобилния маркетинг. OpenX се конкурира с други разработчици на рекламни платформи, като например с DoubleClick на Google.