Годината ще бъде белязана от ръст за българския рекламен пазар в диапазона 3-4% в нетни стойности. Глобализацията ще окаже своето благоприятно влияние за този оптимистичен тренд.
Такава е прогнозата на председателя на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов, която той направи по време на откриването на шестнадесетия пореден форум на рекламния бранш AdForum 2012. Събитието на рекламистите отчита традиционно постиженията на индустрията и показва новата посока за търсенето на ефективна и успешна комуникация.
Според Гергов ръстът е обусловен и от няколкото планирани от държавата стратегически големи бюджети, сред които е предназначната за дигитализацията рекламна кампания в размер на 15 млн. лв. Около 10 млн. лв. от него ще бъдат изхарчени на пазара.
„Очакват се и няколко обществени поръчки, които по-сериозно ще повлияят на рекламата, особено в пресата. И всичко това на фона на задаващото се европейско първенство по футбол, което ще донесе рекламни инвестиции около 1 млн. лв.”, посочи още председателят на БАКА.
Според изготвения от Гергов анализ телевизионната реклама е увеличила през 2011 г. своите брутни обеми с 8,4% , докато нетните спадат с 4,7%.
„Това означава, че телевизионни оператори са направили дъмпинг, който се изразява в една разлика от 13-14%. Не зная дали всички телевизии са го правили, но някои от тях със сигурност, след като виждаме такава голяма разлика между брутните и нетните обеми в сравнение с предишната година”, констатира Гергов.
При радиото не би могло да се даде точна картина на брутните приходи, но там нетните бюджети са намалели със 7,2%. При външната реклама също се наблюдава сериозен дъмпинг, защото там не само е намалял брутния обем, но и нетният пада с 21%.
„В интернет нещата са положителни отново в сравнение с останалите медии. Там нещата са регулирани. Увеличението на брутните обеми е с 16%, а на нетните съответно – с 11%.
Тенденциите на рекламния пазар
Според изследване на пазара през 2011 г. на Пиеро 97 – една от водещите агенции в България по обема на обслужваните рекламни бюджети и спектъра на медийните и комуникационни услуги, които предлага, нетните разходи за реклама на база глава от населението бележат силен спад, като достигат общо 43,90 лв.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми