Най-голямата в световен мащаб социална мрежа Facebook вероятно ще подобри значително функцията си за търсене, като по този начин си осигури по-голям дял на рекламния пазар.
Под ръководството на бившия служител на Google Ларс Расмусен над 20 разработчици работят над задачата да улеснят членовете на социалната мрежа в търсенето на съдържание в нея, пише BusinessWeek, като се позовава на запознати с проекта източници.
Източниците обаче остават неназовани защото Facebook се намира в т. нар. "Quiet Period" преди борсовия си дебют и според правилата на щатската комисия по ценни книжа и фондови борси (SEC) трябва да се въздържа от публични изявления.
Преработеното търсене се отнася до актуализация на статуси, статии и видеа, но също и на уеб съдържание, препоръчано от потребителите чрез бутона „харесва ми“.
Според анализатори по този начин социалната мрежа постепенно може да стане сериозен конкурент на Google, както и на Bing, с който Facebook има тясно сътрудничество. Статистиката на Comscore обаче отчита, че по този показател Facebook, с 336 млн. търсения през февруари, е доста назад след Microsoft, Yahoo, AOL, Ask и дори Amazon.
Най-вероятно компанията на Марк Зукърбърг е привлечена от рекламните приходи, които могат да бъдат постигнати в контекста на търсенето.
С Ларс Расмусен компанията спечели за себе си силно специализиран ветеран от Google. Датчанинът е съосновател на компанията за картографски услуги Where 2 Technologies. През 2004 г. той я продаде на Google, където тя стана основа на Google Maps, а самият Расмусен допринесе за развитието му.
Заедно с брат си Йенс двамата бяха отговорници и за не толкова успешния проект Google Wave. През 2010 г. Расмусен премина във Facebook, след като главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг лично се погрижи да го привлече в компанията. Брат му обаче все още работи за Google.