Американският технологичен гигант Apple е предложил да върне парите на клиенти от Австралия, които са се почувствали подведени от характеристиките на новия таблет на компанията iPad 3, пише BBC.
Регулаторните органи в Австралия са завели дело срещу Apple, тъй като iPad 3 не работи с 4G мрежата в страната.
От Apple не приемат обвиненията, като адвокатът на компанията е обявил по време на предварителните изслушвания, че никога не е било твърдяно, че iPad 3 може да работи безпроблемно с настоящата 4G мрежа в страната.
Позицията на американската компания е, че iPad 3 се рекламира като таблет, който може да работи със световния стандарт за 4G мрежа.
Моделът iPad 3 бе пуснат в продажба по-рано този месец, като Австралия беше първата страна, в която той стана достъпен за потребителите. През първите дни пред магазините в страната имаше големи опашки, като според Apple това е най-добрият старт на продукт на компанията досега.
Комисията за защита на конкуренцията и потребителите в Австралия заявява, че представянето на новия iPad като продукт, ползващ безжична мрежа и 4G мрежа е подвеждащо. Причината е, че се създава очакване, че продуктът може да се свърже към 4G мрежа в Австралия чрез SIM-карта, но в действителност това не е така.
От регулаторния орган в Австралия настояват за спиране на продажбите, както и за налагане на глоба на Apple. Другите искания са за промяна в начина, по който се рекламира iPad 3 и връщане на пари на потребителите.