Любовта между Канада и BlackBerry сякаш се изпарява. Това показват данните за продажбите на смартфони в северната страна, която е родина на производителя на модела Research in Motion (RIM), пише Bloomberg.
През 2011 година RIM е продала 2,08 млн. смартфона BlackBerry, докато продажбите на iPhone на Apple са достигнали 2,85 млн. единици, показват данни на IDC. През 2010 година канадците са купили с 500 хил. броя повече устройства BlackBerry, отколкото iPhone.
В далечната вече 2008 година, когато iPhone дебютира на пазара, съотношението между продажбите на Apple и RIM в Канада бе едно към пет.
BlackBerry е една от най-известните марки потребителски стоки с произход Канада и доскоро се радваше на голямата любов и лоялност на местните потребители. Отстъплението от първото място по продажби в страната е поредното доказателство, че RIM изостава от Apple, коментира Пол Тейлър, фонд мениджър в BMO Harris Private Banking.
Продажбите в Канада, които формират 7% от приходите на RIM, са се свили с 23% през третото тримесечие на фискалната година, докато в САЩ е записан срив от 45%. Това е предизвикало спад на приходите на компанията от близо 6%.
Проблемите на RIM доведоха до спад в цената на акциите на компанията от 75 на сто през последната година. Вчера на борсата в Ню Йорк те поевтиняха до 14,04 долара за брой, което е с 90% под рекордните нива от 2009 година.
Това обаче не спира очакванията, че акциите на RIM ше продължат да пропадат, като в момента обемът на „скъсените“ акции на компанията – или залозите за спад на пазарната капитализация, са на осеммесечен връх.