Световният пазар на таблети е нараснал с 56,1% от октомври до декември спрямо предходното тримесечие. Според анализa на IDC „Worldwide Quarterly Media Tablet and eReader Tracker" през този период са били продадени общо 28,2 млн. единици, което е с ъс115% повече, отколкото за същия период на 2010 г.
Според анализаторите пазарът е отчел по-силен ръст от очакваното – независимо от ценовия сегмент и региона. За цялата 2011 г. са били продадени 68,7 млн. таблета. За текущата година IDC увеличава прогнозата си от 87,7 млн. на 106,1 млн. устройства. Това би съответствало на ръст от 54%.
През последното тримесечие Apple е продала най-много таблети. Реализираните15,4 милиона iPad дават на компанията от Купертино пазарен дял от 54,7%, с 6,8 пункта по-малко, отколкото през третото тримесечие.
Със своя Kindle Fire Amazon печели второто място (16,8%). Делът на Samsung е намалял от 5,8 до 5,5%. Barnes&Noble също не са били в състояние да запазят пазарния си дял и губят един пункт до 3,5%, въпреки че са реализирали повече продажби на своя таблет Nook, отколкото като през предходното тримесечие.
Благодарение на успеха на Kindle Fire, работещ с персонализирана версия на мобилната операционна система на Google, Android успява да увеличи своя пазарен дял с 12,3 пункта до 44,6%. IOS на Apple губи 6,9 пункта до 54,7%.
IDC очаква, че Android ще продължи да расте следващите тримесечия за сметка на IOS и през 2015 г. ще надмине операционната система на Apple. По-голямата част от приходите от продажби в бранша обаче дори и след 2016-а ще се падат на IOS.
Проучването също така дава данни за четци за електронни книги. Този пазар е нараснал по-бързо от очакваното, пише IDC. Това се дължи на резки намаления на цените в САЩ и Канада, както и на развитието на пазарите извън Северна Америка.
Общо 10,7 милиона електронни четци са били продадени през четвъртото тримесечие, с 64,3% повече от същия период на миналата година.