Утре Apple ще представи най-новото си устройство - iPad3, което вероятно ще постави началото на един от най-печелившите периоди за притежателите на горещите акции на компанията, а защо не и за продавачите им, пише The Wall Street Journal.
Вярно е, че сроковете за появата на новите продукти на компанията са твърде размити, но откакто iPhone излезе на пазара през 2007 г. инвеститорите и потребителите развиха невероятен рефлекс при появата но нови устройства на Ябълката.
Акциите на технологичния гигант поскъпнаха с близо 7% само за седмицата след излизането на iPhone. Оттогава инвеститорите са склонни да купуват книжа на компанията веднага след пускането дори само за новина за някоя нова джаджа.
Периодът от представянето на новите продукти до излизането им на пазара е средно 66 дни, изчислява изданието. Само в това време средният ръст в цената на акциите на Apple е 4,53%. Така че дебютът на iPad3 вероятно е добро време за инвеститорите да си купят акции или да увеличат дела си в компанията.
Ако темповете на поскъпване се бяха запазили в последното десетилетие, днес компанията щеше да бъде оценена на 29 трлн. долара.
Само че поддържането на такива темпове на ръст в пазарната оценка е невъзможно. Историята показва, че обикновено седмица след представянето на новите продукти акциите започват да поевтиняват.
Това би бил удобен момент за продавачите да осребрят печалбите си от инвестицията в акции на Apple. Резки понижения в пазарната капитализация на компанията обаче не се очакват.
преди 12 години Да, ама на късо отговор Сигнализирай за неуместен коментар