Най-голямата в света социална мрежа Facebook е платила през 2011 г. 1,4 млрд. долара на разработчици на игри и на приложения, стана ясно по време на представянето на Facebook в рамките на Game Developers Conference 2012.
„Социалната мрежа ще продължи да оказва сериозна подкрепа към игрите във Facebook, въпреки че конкурентите коментират, че компанията е станала толкова голяма, че пренебрегва всяка група разработчици“, заяви продуктовият мениджър за игри във Facebook Мат Уейндоу, цитиран от Venturebeat.
„В началото на 2010 г. ние нямахме отделен екип за игрите. Сега обаче вече имаме 40 служители на пълно работно време, които се занимават с тази област. Срещаме се всяка седмица със Зук (Марк Зукърбърг, бел. ред.) и Брет Тейлър (главният технологичен директор)“, заяви още Уейндоу.
През последните шест месеца Facebook работи върху подобряване на разпределението, така че за потребителите да е по-лесно да открият играта на началната си страница и чрез взаимодействието си с приятели в социалната мрежа, казва още Уейндоу.
Facebook пусна нотификацията „последно играни игри" в емисията новини на потребителите, което е довело до увеличаване на инсталираните игри с 60%. Въведеният най-нов дизайн на социалната мрежа – Timeline, също е начин за създаване на "истории" за събитията в играта - като надминаването на нечии други резултати в Triple Town.
По думите на мениджъра около 50% от активните потребители се връщат всеки ден, а около 425 млн. потребители влизат в мрежата през мобилни устройства.
2011 г. се е характеризирала и с навлизането на нови жанрове игри в социалната мрежа, като например стратегии в реално време (War Commander и Battle Pirates на Kixeye), скрити обекти (Gardens of Time на разработчика Playdom) и др.
„През 2011 г. в социалните игри са инвестирани 1,1 млрд. долара и 2,2 млрд. долара в придобивания в сектора“, заяви още Уйендоу, цитирайки данни на Inside Social Games.