През последните няколко дни американската медийна компания AOL трябваше да преглътне оставките на няколко свои топ мениджъри. Освен това става ясно, че концернът ще закрие стотици работни места. Същевременно обаче курсът на акциите се покачва от три месеца насам, както и трафикът на стратегически важния сайт Huffington Post.
Главният технологичен директор Алекс Гунаре напуска компанията, за да се завърне в Сиатъл. И отговорникът за технологиите в Huffington Post Тим Диркс, приближен до Гунар, както и ръководителят на маркетинга Тим Кастели напускат компанията. Според изданието Adweek Кастели е получил много по-добро предложение. За двамата се търсят наследници, твърди сайтът. При TechCrunch Ерик Елдън наследи на поста бившия главен редактор Ерик Шонфелд.
Според Business Insider медийната компания ще направи и масивно съкращение на работни места. Преди всичко служители със седалище в Силициевата долина ще трябва да си търсят нова работа. Мотивът не бил затягане на разходите, а слаби бизнес резултати. Според Business Insider става въпрос преди всичко за About.me и за списанието за iPad Editions.
През четвъртото тримесечие AOL надхвърли очакванията на Wall Street, въпреки че приходите и печалбата спадат спрямо предходната година.
Като най-важна медия Huffington Post успява да отчете 46% повече трафик от САЩ, показват данните на Comscore: от 27,6 млн. уникални посетители през януари 2011 до 40,3 млн. през януари 2012. Engadget и Patch Network (сбор от местни блогове) са успели да задържат трафика си, като Patch вече надмина границата от 10 млн. посетители на месец и разполага с над 10 000 блогъри. Същевременно главната страница на AOL (-17% в годишно сравнение) и TechCrunch (спад от 31%) губят значително посетители.
Ситуацията не е едностранчива, но очевидно AOL изживява неспокойни времена. Някои недоволни инвеститори призовават за нов Надзорен съвет, пише Wall Street Journal.