Мрежата за групово пазаруване Groupon придоби специализирана в екскурзиите стартираща компания Uptake, пише специализирания блог All Things D.
Засега не е ясно обаче какво смята да прави сайтът за локални оферти с намаления с Uptake. Вероятно компанията се опитва чрез сделката да се сдобие и с квалифициран персонал, особено разработчици, които след това могат да се ползват за всички проекти, пише още близкият до Wall Street Journal блог.
Цената на сделката е двуцифрена в милиони долари, е съобщил „запознат с транзакцията източник“, но официална информация засега липсва.
От основаването си през 2008 г. Uptake е със седалище в калифорнийския град Менло Парк, където наскоро се премести и Facebook.
Платформата на Uptake е силно насочена към социалните мрежи, за да ползва от тях информация за интересите и предпочитаните пътувания на потребителите и техните приятели. По този начин са възможни и препоръки от лица, на които потребителят има доверие.
В сътрудничество с Expedia Groupon предлага ваучъри за намаления за екскурзии. Вероятно Uptake ще бъде интегриран в тази области, като може би разполага със специална технология, която Groupon може да ползва и в други области.
Напоследък Groupon придоби няколко малки интернет компании, сред които онлайн търговеца Adku и сайтът за социално пазаруване Mertago.