Най-голямата социална мрежа в света Facebook е изправена пред спор за ползване на бранда си в Китай. Компанията на Марк Зукърбърг е забелязала,че някои регистрирани от нея права за имена са предоставени за ползване на китайски компании и дори физически лица.
„В момента се събират доказателства и се надяваме да спечелим отново тези търговски марки заради популярността на Facebook", казва говорител на компанията, цитиран от China.org.cn.
През 2006 г. Facebook започна да регистрира правата върху дадени търговски имена за китайския пазар. Очевидно обаче твърде късно, както се оказва сега. Между другото китайското съответствие на името "Facebook" вече е в чужди ръце. Случаят напомня на Apple, чиито права върху името „iPad“ за Китай са спорни.
За Facebook Китай представлява важен потенциален пазар. Но не и лесен за превземане. В документите за борсовия дебют компанията споменава Китай девет пъти. Като потенциални конкуренти там са назовани Renren, Sina и Tencent. За да се конкурира с тях обаче Facebook се нуждае от нужното позволение на китайските власти. В момента достъпът до социалната мрежа е забранен, също както и в Иран, Северна Корея и Сирия.
В предназначените за щатската Комисия по ценните книжа и фондовите борси (SEC) документи се споменава и възможността китайските власти да наложат цензура и да забранят определено съдържание. Но няма и намек за това, че Facebook ще се съгласи на подобни условия.