Щатският гигант в онлайн търсенето Google и други онлайн рекламиращи компании систематично са преодолявали настройките за поверителност в браузъра Safari на Apple и по този начин са се домогвали до лични данни на потребителите, които са използвали при представянето на своите реклами.
Това всъщност би трябвало да се забранява от основните настройки на браузъра на Apple. В писмо до американската Федерална търговска комисия (FTC) трима американски парламентаристи настояват за детайлно разследване на случая, пише Wall Street Journal.
„Запознати сме със ситуацията“, заявява говорител на комисията пред вестника. Основната точка в спора е вече заличена в интернет страницата на Google собствена инструкция на концерна. В нея той е уверил потребителите на браузъра на Apple, че те могат да разчитат на настройките на браузъра си и да не се предприемат по-нататъшни действия.
И това се случва „във време, в което Google заобикаля тъкмо тези настройки“, казва отговарящият за опазването на личните данни в организацията за защита на потребителите Consumer Watchdog Джон Симпсън. Google е свалила инструкцията си след първата статия по темата на Wall Street Journal.
В началото на 2011 г. Google се споразумя с регулаторните институции на САЩ, разследващи проблемите, свързани с неприкосновеността на информацията, появили се в нейната социална мрежа Buzz. Тогава Google се съгласи да провежда политика на пълна неприкосновеност на данните на своите потребители и да допуска властите да извършват независими одити на тази политика на всеки 2 от следващите 20 години.
Стартирала през февруари 2010 г., Buzz използваше първоначално контактните списъци с имейли на потребителите на Gmail, за да създаде мрежата си от контакти, които останалите хора, които не ползват пощата на Google, можеха да виждат. Това създаде голяма бъркотия, коментира агенция "Ройтерс".
FTC реши, че Google е измамила своите потребители, карайки ги да вярват, че могат да се откажат от участие в Buzz. Данни на тези потребители обаче, които са се отписали от мрежата, все още присъстват в някои нейни части. Междувременно компанията взе решение да закрие Buzz.
В споразумението с FTC е записано, че заблуждаващи потребителите инструкции в личната сфера ще бъдат наказвани с глоба от 16 000 долара на случай и на ден. Говорител на Google е отговорил на обвиненията на американските парламентаристи с уверението, че компанията веднага ще вземи мерки и е готова да отговаря на всички въпроси.
Междувременно Apple увери, че вратичката, която е позволявала събирането на данни, ще бъде затворена в най-скоро време. Safari е най-използваният браузър на мобилните устройства и е инсталиран по подразбиране на iPhone и iPad, като се използва същевременно и на милиони други компютри на Apple.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми