Други обаче посочват ниския ръст на Google, но Гейкинс посочва също непостоянните ръстове при Facebook.
Мартин Пюконен от инвестиционния бутик Wedge Partners е по-оптимистично настроен. Той смята, че акциите на Facebook може да се търгуват 15 до 18 пъти над очакваната печалба преди такси и данъци (EBITDA) за 2012 г. Наложили се вече компании вместо това могат да достигнат цени между 8 до 10 пъти над EBITDA, при Microsoft това отношение е 7 пъти над печалбата, а при Google – 10 пъти, казва анализаторът. Въпреки че тези сметки говорят за борсова оценка от 81 млрд. долара, Пюконен вижда още потенциал за ръст в бизнеса с реклама. Това можело да донесе оценка в размер на до 20 пъти над EBITDA – тоест около 110 млрд. долара.
Възможна пречка пред тлъстите печалби според анализатори е фактът, че 80% от потребителите на Facebook живеят извън САЩ. Онлайн рекламният пазар там не е толкова добре развит. Освен това голяма част от потребителите на социалната мрежа извън САЩ влизат в сайта през мобилни устройства, а рекламите в мобилните версии все още не са добре разработени.
В директното сравнение между Facebook и Google според Стивън Уейнщайн от анализаторската компания ITG губеща е социалната мрежа. Рекламният бизнес на Google във времето на борсовия дебют на компанията през 2004 г. е бил доста по-добре развит, отколкото днес е Facebook.
Личните данни ли са ключът към успеха?
Анализаторът Крег Хюбър насочва вниманието към вече котираната на борсата социална мрежа за бизнес контакти LinkedIn. В момента тя е оценена на 30 пъти над паричните си потоци. Ако това бъде съотнесено към Facebook, компанията може да бъде оценена на 125 млрд. долара, смята Хюбър.
„С други думи оценка над 100 млрд. долара не би трябвало да е трудно достижима за Facebook“, пише в обръщение до клиентите си Хюбър, като се позовава на добрите изгледи пред компанията и високото търсене към акциите.
Ако Facebook наистина бъде оценена на 100 млрд. долара, то пазарът ще очаква по думите на Майкъл Пахтнър годишни резултати от 10 млрд. долара. През 2011 обаче Facebook регистрира 1,7 млрд. долара. Подобен ръст компанията може да постигне, ако ползва лични данни на потребителите си, за да насочва по-добре рекламните послания към клиентите си.
Всичко за Facebook четете тук!
преди 12 години Хората се прилъгват по почти всички реклами които ти обещават примерно -20% отстъпка. За някой даже важи максимата шамар да е на файда да е. Друг пример е КОкаКола, който зависят много от постоянното присъствие било то и някъква абсолютно олигофренска реклама. Имало е период в които са намалили рекламите и продажбите им спаднали драстично. И това е най вече защото продават течност която всички може да си кажем честно, че не е кой знае колко вкусна. А иначе за ЛицеКнигата... единственото нещо което може да оправдае висока стойност е може би личните данни на милиони хора. даже май милярди. а личните данни са нещо ценно, било то само да знаеш кой,кога,къде е роден, с кого е свързан и така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Най-много се дразня от сополанковците, които се избиват да си покажат магаретиите в тази "мутренска книга". Някой може ли да ми каже, има ли някакъв , дори приблизителен, начин да се "пресметне" успеваемостта на коя да е реклама? Пък после да си говорим за рекламата в интернет. Защото, балъците, които пилеят пари за реклама, правят така, че този *** да струва нещо. Ама като си дават парите, откъде да са сигурни, че има полза от това? Оставам с впечатлението, че единствената рекламна стратегия е, да се рекламира, защото и другите го правят, пък каквото ще да става. Ако успяваш да продаваш нещо поне при еди какви си количества и на определена цена, това би ти позволило да заделяш определен процент от приходите за маркетинг, вкл. и за реклама. Оттам нататък ги харчи наляво и надясно. В повечето случаи това обаче си е чисто пилеене на ресурс. Искам да видя най-накрая една целенасочена рекламна кампания, която има надеждна обратна връзка и наистина влияе на продажбите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Bull shits!!!!! Кой *** реши, че това въздухарско вавилонско сборище струва нещо? Пет пари в кесия не струва, както казваше моя дядо. Американците умеят да надуват балони и да продават илюзии. Конските *** струват много повече от тази интернет помия!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Опитът ме подсеща, че чалгата много пъти ме е изненадвала с възможностите си за печалба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За Skype си закъснял - Microsoft те изпревариха. Минаха 10 години от първия дотком балон, време е да се надуе втория. Ако не е Facebook ще е Zynga - игрите във Facebook. Но скоро някой ще гръмне. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години няколко милиона дори и те са много отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години за клюкарника Фейсбук не давам и цент но скайп е вече друго отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Бенджамин Граам беше казал че всеки който плаща в цена печалба по-голяма от 16 в дългосрочен план ще загуби много пари.Май печалбата на компанията беше около милиард.При оценка 100 милиарда p/e е 100.Трябва да съм луд за да инвестирам в тази компания.Това е изключително спекулативен бизнес.Струвала 100 милярда - да ама друг път.Каде е инфото за последните 15 години .То информацията я няма-камоли да ми харесва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години natceneni sa skapi sa отговор Сигнализирай за неуместен коментар