Докато инвеститорите се взират дълбоко в проспекта на Facebook, вече циркулират редица възможни оценки за компанията. Между 50 и 125 млрд. долара – това е възможният диапазон.
Ще отнеме месеци, докато пазарът намери справедливата стойност на акциите. Но и днешните дискусии за оценката на интернет стартъпа показват, че два въпроса ще са от решаващо значение – колко бързо компанията ще порасне? И дали ще успее с рекламата да постигне толкова високи приходи, колкото са плановете на Зукърбърг и Сие, пише в свой анализ за Wall Street Journal Рандъл Смит.
Самооценката на социалната мрежа
Самият Facebook се самооценява доста консервативно. Акциите на служителите на компанията се оценяват засега само на 30 долара. Екстраполирано това ще означава пазарна капитализация от 74 млрд. долара. Данните обаче са от момент, в който фондовият пазар бе отслабен и дори някои акции на интернет компании бяха поставени под натиск.
Оттогава цените на акциите на Facebook на частните търговски платформи като Sharespost или Second Market се покачиха до 32 - 33 долара, което прави оценка от 81 млрд. долара. Това отговаря на пазарна капитализация в долната граница на възможните цени при борсов дебют. Според запознати с плановете на социалната мрежа горната граница е 100 млрд. долара.
Дали тази оценка ще бъде постигната, зависи преди всичко от бъдещото развитие на Facebook. Като цяло ръст от 50% нагоре на годишна база на дадена компания се счита за бързо развитие. Приходите на Facebook за 2011 г. скочиха с 88%, нетната печалба – с 65%. Въпреки високите цифри обаче в миналото Facebook успя да реализира и по-висок ръст – между 2009 и 2010 г. компанията отчете ръст от 154% спрямо 88% за миналата година.
Анализаторът от IPOdesktop.com Франсис Гейкинс смята, че Facebook не може да струва повече от 50 млрд. долара. Това би било 50 пъти над печалбата от последната година и с това ще постигне съотношение P/E, коeто ще е три пъти по-високo от това на общия пазар. Печалбата на Google надхвърля тази на Facebook десетократно. Въпреки това Google има пазарна тежест от едва 190 млрд. долара, аргументира се анализаторът.
преди 12 години Хората се прилъгват по почти всички реклами които ти обещават примерно -20% отстъпка. За някой даже важи максимата шамар да е на файда да е. Друг пример е КОкаКола, който зависят много от постоянното присъствие било то и някъква абсолютно олигофренска реклама. Имало е период в които са намалили рекламите и продажбите им спаднали драстично. И това е най вече защото продават течност която всички може да си кажем честно, че не е кой знае колко вкусна. А иначе за ЛицеКнигата... единственото нещо което може да оправдае висока стойност е може би личните данни на милиони хора. даже май милярди. а личните данни са нещо ценно, било то само да знаеш кой,кога,къде е роден, с кого е свързан и така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Най-много се дразня от сополанковците, които се избиват да си покажат магаретиите в тази "мутренска книга". Някой може ли да ми каже, има ли някакъв , дори приблизителен, начин да се "пресметне" успеваемостта на коя да е реклама? Пък после да си говорим за рекламата в интернет. Защото, балъците, които пилеят пари за реклама, правят така, че този *** да струва нещо. Ама като си дават парите, откъде да са сигурни, че има полза от това? Оставам с впечатлението, че единствената рекламна стратегия е, да се рекламира, защото и другите го правят, пък каквото ще да става. Ако успяваш да продаваш нещо поне при еди какви си количества и на определена цена, това би ти позволило да заделяш определен процент от приходите за маркетинг, вкл. и за реклама. Оттам нататък ги харчи наляво и надясно. В повечето случаи това обаче си е чисто пилеене на ресурс. Искам да видя най-накрая една целенасочена рекламна кампания, която има надеждна обратна връзка и наистина влияе на продажбите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Bull shits!!!!! Кой *** реши, че това въздухарско вавилонско сборище струва нещо? Пет пари в кесия не струва, както казваше моя дядо. Американците умеят да надуват балони и да продават илюзии. Конските *** струват много повече от тази интернет помия!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Опитът ме подсеща, че чалгата много пъти ме е изненадвала с възможностите си за печалба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За Skype си закъснял - Microsoft те изпревариха. Минаха 10 години от първия дотком балон, време е да се надуе втория. Ако не е Facebook ще е Zynga - игрите във Facebook. Но скоро някой ще гръмне. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години няколко милиона дори и те са много отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години за клюкарника Фейсбук не давам и цент но скайп е вече друго отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Бенджамин Граам беше казал че всеки който плаща в цена печалба по-голяма от 16 в дългосрочен план ще загуби много пари.Май печалбата на компанията беше около милиард.При оценка 100 милиарда p/e е 100.Трябва да съм луд за да инвестирам в тази компания.Това е изключително спекулативен бизнес.Струвала 100 милярда - да ама друг път.Каде е инфото за последните 15 години .То информацията я няма-камоли да ми харесва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години natceneni sa skapi sa отговор Сигнализирай за неуместен коментар