Третият български мобилен оператор Vivacom отчита над 17% увеличение в приходите от мобилни услуги до 327,2 млн. лв. и 8% спад в тези от фиксиран бизнес до 517,6 млн. лв. за 2011 г. спрямо 2010 г. Това показват финансовите резултати на телекома за миналата година, публикувани днес.
Така общите приходи за 2011 г. са се понижили с 1,2% до 885,9 млн. лв., което се дължи на свиването при фиксираните услуги. Печалбата също е по-ниска на годишна база и за миналата година е 8,4 млн. лв. Разликата е главно вследствие от преустановени дейности, намаляване на приходите от фиксирани услуги и намалени цени на дребно, поясняват от оператора.
Най-силен бум Vivacom отчита в използването на мобилния трафик на данни, който за една година се е увеличил повече от 10 пъти, като ръстът в броя на потребителите на дейта услуги е над 200%. С повече от 280% са се увеличили и ТВ-абонатите на компанията, която за една година успя да се позиционира като втория най-голям доставчик на сателитна телевизия в страната след Bulsatcom.
През 2011 г. Vivacom финализира сделката с Bluesat Partners Ltd. по продажбата на инвестицията си от 50% в "НУРТС България" АД за 58,7 млн. лв. С тази сделка компанията окончателно прехвърли развитието на цифровата инфраструктура на радио и телевизионна мрежа в ръцете на "НУРТС България" АД, джойнт венчър между Mancelord Limited, компанията, която от август 2010 г. притежава останалите 50% от дружеството, и новия инвеститор.
По банкови сметки и краткосрочни банкови депозити компанията има средства в размер на 142,1 млн. лв. в края на годината и изплатени дивиденти в размер на 160,3 млн. лв.
Свързани компании: