Ако Morgan Stanley спечели битката, това би била важна крачка напред за компанията – сривът във финансовия бранш намали печалбите в инвестиционното банкиране. Morgan Stanley съкрати първоначално 1600 служители и оряза бонусите. Банкерите от сектора за технологични компании засега обаче бяха „пожалени“.
Основано положение в бранша е, че бизнесът с първични публични предлагания може да помогне, за да се спечелят клиенти и за брокерска дейност и придобивания. Водеща роля в IPO може да помогне на банката да спечели новозабогатели клиенти от средата на самата борсово листната компания.
Клиентите смятат, че Morgan Stanley има предимство в битката за Facebook и заради факта, че екипът е непроменен от средата на 90-те. Настоящите ръководители на отдела за технологии на Morgan Stanley - Пол Чембърлейн и Майкъл Граймс, са ветераните в бранша.
„И двамата вършат една и съща дейност, не са сменяли често работодателите си, и са наблюдавали технологичния цикъл от десетилетия. Това се отразява и на клиентите“, казва Егон Дюрбан от финансовия инвеститор Silver Lake Partners.
Докато повечето инвестиционни банки обслужват секторите телекомуникации, технологии и медии с един и същи екип, Morgan Stanley има отделен екип за технологичните компании. И тази специализация може да е сред козовете на банката, смята Wall Street Journal.
Председателят на надзорния съвет на технологичната компания Qlik Ларс Бьорк описва опита си с Morgan Stanley като положителен. Още пет години преди борсовия дебют представителите на Morgan Stanley са се свързали с него. „Беше доста преди конкурентите им“, казва Бьорк. Когато най-сетне се стигна до подготвяне на борсовия дебют, решихме това да направи банката, която ни познава най-отдавна“, обяснява Бьорк.
преди 12 години ще лапнат едни милиарди така от небето..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар