Слабите продажби принудиха Nintendo да понижи цената на многоочакваните нови портативни конзоли през август само 6 месеца след излизането им на пазара. Това предизвика прекъсване на рекордния период на печалби от игрален хардуер и софтуер - един бизнес модел, който доведе до рекордна оперативна печалба от 555 млрд. йени през финансовата 2008-2009 г.
На вътрешния пазар конкуренцията нарасна благодарение на конзолите Move на Sony Corp и Kinect на Microsoft Corp, а според Ивата в тежката икономическа среда потребителите са по-настървени от всякога да се пазарят за цената.
Той разкри, че компанията планира да представи Wii U, наследника на конзолата Wii, в Япония, САЩ, Европа и Австралия в края на настоящата календарна година.
Според анализатори обаче появата на игри, базирани на облачната технология, представляват потенциална заплаха и Nintendo може да има затруднения с предизвикването на възхищение от новия си продукт. Google навлиза в игралния бизнес чрез Google TV, докато за Appleсе смята, че подготвя нов iPad и вероятно умна телевизия, която може да промени игралната индустрия.
„Смятаме, че трябва да се обмисли възможността домашните конзоли да останат в миналото“, заяви анализаторът на Citigroup Соичиро Фукуда. „Смятаме, че посоката, поета от задаващата пазарните тенденции Apple ще бъде много важна и ще внимаваме за изявленията ѝ за бъдещи събития с интерес“, добави той.
Резултатите на Nintendo излязоха само ден, след като американският технологичен гигант издуха очакванията на анализаторите с тримесечните си резултати.
От началото на японската финансова година през април акциите на Nintendo са поевтинели наполовина до под 11 000 йени за брой, докато при рекордния си връх от края на 2007 г. бяха достигнали цена от 73 000 йени. През миналата седмица стойността им падна до 10 020 йени, което е почти 8-годишно дъно.