За рекордните 9,58 секунди, за които спринтьорът Юсеин Болт пробягва 100 метра, Visa Европа може да обработи 23 950 транзакции. Това сравнение направи Стивън Пери, търговски директор на организацията при представянето на годишните резултати на компанията за 2011 г.
София беше избрана за презентацията поради факта, че за миналата година България се очерта като най-бързо растящият пазар на компанията.
Изхарчените средства с карти Visa, издадени от българските банки-членове, са отбелязали 33% увеличение през 2011 г. Картовите разплащания с Visa вече съставляват 3% от индивидуалния потребителски разход, направен в България спрямо 2,3% през 2010 година и достигнаха стойност от 712 млн. евро.
Същевременно компанията продължава да поддържа стабилен ръст и в Европа, където регистрира покачване от 14% на изхарчените средства с карти Visa, възлизащи на 1,16 трлн. евро.
„Този ръст означава, че 1 на всеки 7 евро, изхарчени на мястото на покупката в Европа, е похарчено с карта Visa. За сравнение това съотношение през 2010 г. бе 1 на 8 евро, а през 2000 година – 1 на 18 евро“, поясни Пери.
Разбира се, този параметър е различен за различните страни. За Обединеното кралство и Португалия 1 на всеки 3 паунда/ евро се плащат с карта на оператора, а в Норвегия всяка трета крона се харчи чрез карта.
Така компанията отбелязва най-силната си година за последното десетилетие. Visa Европа, която работи като нестопанска организация, за първи път в историята си обяви общ годишен приход от над 1 млрд. евро. Печалбата е в размер на 241 млн. евро преди начисляване на данъците, които ще бъдат оставени в организацията и добавени към наличния капитал и финансовите резерви, възлизащи на 738 млн. евро.
Заради продължаващата вече няколко години криза дебитните карти Visa все повече се утвърждават като предпочитаното средство за разплащания, а ръстът при кредитните намалява темпото си. „Плащанията в брой и с чекове намаляват все повече“, отчита Пери.