Американската интернет компания Yahoo е постигнала 5% увеличение на печалбата си през четвъртото тримесечие на 2011 година на годишна база. Постигнатият резултат бе очакван от пазарите и не предизвика вълнение сред инвеститорите.
Така началото на периода на управление на новия изпълнителен директор на компанията Скот Томпсън не бе белязано от фанфари, пише CNN.
Печалбата на Yahoo за последните три месеца на 2011 година е в размер на 296 млн. долара, което се равнява на 24 цента на акция. Продажбите пък са възлезли на 1,17 млрд. долара, което е понижение от 3 на сто на годишна база.
През последното тримесечие на 2010 година печалбата на Yahoo беше 312 млн. долара, или 24 цента на акция. Приходите след премахване на разходите за привличане на трафик по партньорства пък бяха 1,2 млрд. долара.
Приходите от дисплейна реклама, която се смята за основен показател за представянето на Yahoo, са записали понижение от 4 на сто на годишна база до 546 млн. долара. Според пазарния анализатор Джордан Роън постигнатият резултат е „жалък”, пише MarketWatch.
“Финансовите резултати са нестабилни. Ако не можете да продавате дисплей реклама през четвъртото тримесечие, то останалата част от годината трябва да бъде доста трудна”, коментира той.
При приходите от търсене са постигнати приходи от 376 млн. долара, което е спад от 3 на сто на годишна база.
През последните месеци в ръководството на Yahoo бяха извършени доста промени. Последната от тях бе свързана с излизането на Джери Янг от борда на директорите на компанията.
В началото на януари пък на кормилото на Yahoo застана Томпсън, след като в продължение на четири месеца се търсеше заместник на уволнената Карол Барц.
За настоящото тримесечие Yahoo очаква приходи в диапазона 1,025 – 1,1 млрд. долара, без в това число да попадат разходите за купуване на трафик. Анализаторите очакват продажбите да са 1,08 млрд. долара и да бъде постигната печалба от 20 цента на акция.
Публикуването на отчета на Yahoo бе засенчено от резултатите на Apple, които предизвикаха истинска сензация и скок на акциите на основаната от Стив Джобс компания от близо 8 на сто.