Продажбите на дигитална музика са надвишили продажбите на музика на физически носители. Това показва последното проучване на Nielsen.
Според него продажбите на дигитална музика в момента представляват 50,3% от цялата продажба на музика. През 2011 г. продажбите на музика на физически носители е намаляла с 5%, докато продажбата на дигитална музика се е увеличила с 8,4%
В края на 2011 г. ръстът на дигитални сингли най-накрая стана достатъчно голям, за да се преодолее досегашната разлика.
Неотдавна анализаторската компания Gartner заяви в доклад, че очаква продажбите на дигитална музика в света да нараснат с около 7% през 2011 г., достигайки 6,3 млрд. долара. Покачването е стимулирано от бума на онлайн услуги като Spotify или iTunes на Apple.
Същевременно експертите посочват, че продажбите на компактдискове, силно засегнати от пиратството и предлагането на музика по интернет, ще продължат да бележат спад. Той няма да бъде компенсиран от увеличените дигитални продажби, тъй като музикалната индустрия все още не може да се пригоди към новите потребителски навици.
За 2015 г. Garnter предвижда, че разходите за музика онлайн ще достигнат 7,7 млрд. долара спрямо 5,9 млрд. долара за 2010 г. Също през 2015 г. продажбите на CD-та и други физически носители на музика ще се равняват на около 10 млрд. долара спрямо 15 млрд. за 2010 г.