Собственикът на Нова телевизия Modern Times Group (MTG) ще отпише еднократно активи на стойност 330 млн. евро (2,979 млрд. шведски крони), свързани с понижението на остатъчната положителна репутация след придобиването на телевизията, съобщиха от MTG.
Групата придоби медията през 2008 г. за 620 млн. евро, припомнят от компанията. Малко по-късно избухна и световната финансова криза, а рекламният пазар се срина.
От MTG уточняват, че ще признаят еднократни разходи за общо приблизително 361 млн. евро (3,191 млрд. шведски крони), като операцията ще бъде отразена във финансовите резултати за четвъртото тримесечие и цялата 2011 г.
Компанията посочва, че решението е в резултат на приключилите наскоро годишни оценки на активите. В следствие на оценката е взето решение да се закрие и губещата телевизия на MTG в Словения.
Изпълнителният директор на MTG Ханс-Холгер Албрехт пояснява в съобщение на сайта на групата, че отчисленията са предимно непарични средства и преди всичко отразяват средата в България в момента.
“Пазарът на телевизионна реклама в България все още не се е върнал към растеж”, отбелязва Албрехт. Той допълва, че в комбинация с широкото въздействие на дълговата криза компанията е ревизирала очакванията си за развитието в страната ни, като е предприела пълно коригиране на стойността на българските активи в баланса си.
Албрехт уверява, че корекцията не отразява ангажимента на MTG към пазара и “вярата в дългосрочния потенциал на българските операции”.
MTG е един от най-големите медийни концерни в сферата на радио и телевизионното излъчване е Европа. Компанията притежава изцяло или дялове в телевизионни канали, които се гледат от около 125 млн. зрители в 35 държави в Скандинавските страни, Прибалтика, Русия и Източна Европа.
"MTG преоцени положителната репутация, свързана с активите на медийната група в България, като част от годишната оценка на активите си. Това е рутинна процедура, която няма да се отрази върху дейността на "Нова Броудкастинг Груп", се казва в коментар на Андерс Нилсън, изпълнителен вицепрезидент на MTG за Централна Европа за Investor.bg.
"Към настоящия момент се справяме добре и спрямо заложените очаквания, като постепенно увеличаваме своя дял. Въпросът е, че рекламният пазар в България все още не показва признаци за растеж. Това е причината MTG да използва консервативен подход при преоценката на положителната репутация на компанията. Процедурата не оказва влияние върху паричния й поток.
Преди да настъпи кризата, България беше един от най-бързо развиващите се рекламни пазари в Европа, така че въпросът е не дали, а кога ще започне да отбелязва ръст отново", пояснява Нилсън.
По думите му MTG ще продължава да развива дейностите си в България в дългосрочен план. "Ще инвестираме в развитието на нашите канали (Нова, Диема, КиноНова, Диема Фемили и Нова Спорт), за да си осигурим стабилен ръст", допълва още вицепрезидентът на MTG."
* Статията е допълнена с коментара на Андерс Нилсън, изпълнителен вицепрезидент на MTG за Централна Европа.