Директорът в Google Мат Кътс официално обяви понижаване на рейтинговането на сайта на Google Chrome.
Според публикация в акаунта си в Google+ главната страница на браузъра няма да се появява в топ класациите на резултатите от търсенето поне в следващите 60 дни. Причината за девалвацията е рекламната кампания за браузъра, която нарушава собствените насоки на действие на Google.
В рамките на кампанията на ангажираната от Google рекламна фирма Essence Digital, в купени постинги в блогове са били вградени рекламни видео клипове.
Дани Съливан от специализираното онлайн издание Search Engine Land разкрива, че платен постинг в блог на Марая Хъмфрис съдържа хиперлинк към сайта за сваляне на Google Chrome. Линкове в платеното съдържание според новите правила на Google трябва да се вграждат с атрибута "rel=nofollow", така че търсачката да не ги индексира.
Преди два месеца пък най-голямата в света търсачка започна да индексира коментарите в сайтове, оставени от акаунти в социалната мрежа Facebook. За потребителите е достъпно търсене по име на коментара, както и по друга информация, която се появява във формата на коментара.
По-рано Google и други търсещи машини не индексираха съдържание от Facebook коментари, тъй като те бяха реализирани вътре в JavaScript кода.