Главният продукт на Google е търсачката и затова нейният най-голям конкурент е Microsoft, въпреки че на някои нива Facebook посяга към пазарните й дялове. Това обясни председателят на Управителния съвет на компанията Ерик Шмид в интервю пред C-SPAN.
„Днес имаме ясен конкурент, именно Microsoft. Навремето Yahoo бе вторият ни конкурент, но пък те в голяма степен отдадоха бизнеса си с търсенето на Microsoft. Освен това има друга конкуренция от определени играчи. Facebook например е конкурент при определени продукти, но също и що се отнася до общия имидж“, казва Шмид.
Повече конкуренция бившият главен изпълнителен директор на Google очаква преди всичко в областта на мобилните устройства, и то от технологии, които разчитат на някакъв вид търсене. „По всяка вероятност ще имаме конкуренция във формата на вертикални приложения, които ще отговарят на зададени въпроси например. С мобилните телефони хората търсят по различен начин – през следващите няколко години ще има повече искания за търсене от мобилни устройства, отколкото от компютри и Mac-ове. Това е огромна промяна и ново предизвикателство пред нас“.
Шмид отново намеква за Siri – софтуерното нововъведение на Apple, позволяващо изпълняването на гласови команди на потребителя от мобилните устройства, без изрично да назовава името му. Още през ноември в изказването си пред Федералната комисия по търговията в американския сенат, където се е явил на изслушване, мениджърът назова Siri като „заплаха“ за компанията му. „Siri на Apple е значително развитие – гласово направлявана система, която отговаря на запитвания. Google има много силни конкуренти и понякога не предвиждаме конкурентните заплахи, които изникват чрез нови методи“, каза Шмид тогава.
Сенаторите разследват Google за монопол и нарушаване на конкуренцията на пазара на интернет търсене. Те вече са чули от конкуренти на компанията, че Google не спазва правилата и манипулира резултатите от търсенето в ползва на свои услуги.
Тезата, че най-важният продукт на Google остава търсачката, се доказва и от представени в четвъртък данни на анализаторите от Nielsen. Според тях само Google (без Youtube или социалната мрежа Google+) е имал повече уникални посетители през 2011 г. отколкото Facebook.
Само в САЩ през отминаващата година двата сайта са били посещавани на месец средно съответно 153 441 пъти и 137 644 пъти.
В класацията на посещаемостта на трето място се нарежда търсачката Yahoo, следвана от търсачката Бинг, от сайта за видеоомбен Youtube, от сайта на Microsoft, AOL Media Network, WIkipedia, Apple и Ask search.