През 2012 г. най-сетне ще има бум на мобилната реклама
Където има потребители, ще има и долари...
Мобилната реклама все още е съвсем малка спрямо цялата интернет реклама. Но това е на път да се промени. Смартфоните завладяват все по-силно пазарите и скоро ще са повече от компютърните системи. Това не е смела прогноза.
Някои компании за мобилна реклама най-накрая ще пораснат значително и вероятно някои, като InMobi или Millenial Media, ще станат публични. Мобилната реклама все още не е превзела света, но вече е достатъчно голяма, за да може някои компании да генерират сериозни приходи и това ще си проличи през 2012 г.
Rovio ще открие поне един магазин в САЩ
Rovio е (или поне иска да бъде) следващата Disney и да прави пари не толкова чрез продуктите
си (филмите на Disney, игрите на Rovio), а чрез тоновете стоки, свързани с магията на марката, която популяризира тези продукти.
Затова Rovio развива амбициозна стратегия за търговия на дребно и открива невероятно много магазини за „разярени птици“. Много вероятно е компанията да отвори поне един магазин в САЩ през 2012 г., въпреки че Европа и Китай са на първо място в списъка за експанзия.
Фокусираните върху развлечението нови фирми ще са хит
„Развлечението е секси“. Ще чувате често тази фраза. Звездите ще бъдат именно нововъзникващите компании с основна дейност развлечения. Компаниите седят върху тонове пари в брой, без да знаят какво да правят с тях заради слабата икономика.
Тенденции като комерсализацията на IT бранша, разпространението на нови мобилни устройства и облака, дават сериозна възможност за новодошлите да изместят конкурентните играчи на софтуерния пазар. 2012 г. ще бъде година на големи IPO-та (като Workday) и големи финансирания (Yammer, Box.net) за амбициозни стартиращи предприятия.
„Интернетът на нещата“ ще бъде истински хит
„Интернетът на нещата“ е закачлив термин, въртящ се около идеята, че предметите от всекидневието около нас ще бъдат оборудвани с електроника за връзка с мрежата и това ще отвори нови възможности. Това се отнася и до нови продукти, като електронни везни, които могат да споделят данни за теглото.
„Още не сме сигурни дали интернетът на нещата ще бъде огромен бизнес или преминаваща прищявка, но сме готови да се обзаложим, че ще чувате доста за това през 2012 г.“, заключват от Business Insider Intelligence.