Да правиш прогнози е доста трудно, особено за интернет бизнеса. Но пък самите предсказания са забавни. И понякога може да се окажат полезни. Те рядко са правилни, но може би пък могат за усъвършенстване на обмислянето на бъдещи стратегии.
Ето и 12-те прогнози за развитието на интернет сектора през 2012 г. според Business Insider Intelligence:
Google ще пусне таблет за 200 долара
Kindle Fire на Amazon промени играта на таблетите до голяма степен благодарение на цената си, която е далеч под тази на конкурентните, и изглежда ще бъде блокбъстъра на празниците.
Междувременно Google води война на платформите с Apple и бе унизена на таблетния фронт. Начинът, по който Google може да завземе този пазар, е като имитира стратегията на Amazon за продажба на радикално по-ниски цени на таблети, вероятно и на загуба. И за първи път компанията може да стори това, тъй като освен всичко е и в процес на закупуване на производителя Motorola.
Facebook ще удари границата от 1 млрд. потребители
Facebook вече има около 800 млн. потребители и много анализатори смятат, че социалната мрежа е достигнала върха на растежа си, след като е абсолютен лидер на развитите пазари и е блокирана от такива, като Китай и донякъде Русия. Но все още има доста възможности за растеж в места като Югоизточна Азия, Индия и Бразилия.
Twitter ще направи големите пари
Много мастило се изписа за продукта на Twitter, за приходите на Twitter, за използването на Twitter. Но докато всичко това се случваше, Twitter тихо и кротко изгражда огромен бизнес.
През изминалата година платформата за микроблогинг колебливо експериментира с различни рекламни формати и сега вече изнамери форматите, които работят за рекламодателите и потребителите. 2012 г. ще бъде годината, в която Twitter наистина ще започне да генерира много сериозни приходи.
RIM ще бъде продаден
С RIM е свършено. Компанията е ходещ мъртвец и всички знаят това. И пазарът сега схвана това послание. В един момент някой като HTC или Nokia, или някой друг, ще купи компанията заради патентите и нейния корпоративен бизнес. Купувач може да бъде дори ZTE, или китайският мобилен оператор OEM, който се опитва да стане разпознаваем бранд.