Google+ продължава да расте – бавно, но непрекъснато. Броят на уникалните посетители на социалната мрежа на Google се повиши от 65 млн. броя през октомври до 67 млн. броя през ноември, пише TechCrunch, цитирайки данни на анализаторите от ComScore за трафика към домейна "plus.google.com".
Още при представянето на финансовите резултати за тримесечието през октомври Google заяви, че има 40 млн. регистрирани потребители.
Първите 25 млн. Google+ си набави за по-малко от месец и по-този начин по-бързо от всяка друга социална мрежа. За сравнение – за да достигне обема от 25 млн. потребители, Facebook се нуждаеше от 36 месеца, а Twitter – от 33 месеца, пише ComScore в изследването си "It’s a Social World".
Но и Facebook според анализаторите не успява в първите пет години след основаването си да надмине конкурентния MySpace.
„Като цяло Facebook остава доминиращата сила сред социалните мрежи и не показва признаци на отслабване“, резюмира ComScore в края на глава от доклада с името „Важността на Facebook не може да бъде оценена“.
Тези думи анализаторите подпечатват с впечатляващи данни: в началото на 2010 г. Facebook е бил лидер на 30 от 43 наблюдавани от ComScore пазари. Оттогава още шест други страни „станаха жертва“ на Facebook. Само в Бразилия, Китай, Япония, Полша, Русия, Южна Корея и Виетнам мрежата на Марк Зукърбърг няма доминираща роля.
Все пак ComScore напомня и за това, че успехът може да има опреден „срок на годност“. Както MySpace и други преди него, и Facebook може един ден да бъде изместен от върха. Времето ще покаже дали новият крал няма да е Google+.
Според Techcrunch постоянният солиден ръст на потребителите, воден от многото подобрения на страницата, ще направи в крайна сметка Google+ реална алтернатива на Facebook.