Италианските регулаторни органи за защита на конкуренцията (AGCM) заявиха, че ще наложат глоба в размер на 900 000 евро (1,2 млн. долара), предаде MarketWatch.
Причината за глобата е непредоставянето на ясна информация на потребителите за помощта, която ще получат след закупуването на даден продукт.
Трите официални дистрибутора - Apple Sales International, Apple Italia Srl и Apple Retail Italia са глобени, след като италианските органи за защита на конкуренцията са получили оплаквания от потребителите за „нечестни търговски практики“, заяви регулаторът.
400 000 евро от общата сума са заради неадекватна информация относно сроковете на гаранция, които получават клиентите. Apple не е предоставял достатъчно ясна информация, че клиентите получават безплатна двугодишна пълна гаранция.
Вместо това част от клиентите са били принуждавани да подписват друг, платен договор за гаранция, който препокрива безплатната, твърдят от регулатора.
Останалите 500 000 евро от глобата са заради непредоставяне на пълна информация за т. нар. AppleCare Protection Plus – допълнителната гаранция на компанията. При сключването на договор за нея концернът вече е задължен да дава информация и за безплатната двугодишна гаранция.
Apple е задължена да прекрати незабавно тази практика и да информира AGCM за предприетите мерки.