Според този договор Yahoo получава 88% от рекламите приходи, като останалата част остава за Microsoft. Базираната в Редмънд компания получава и добавена стойност под формата на допълнителна потребителска база за Bing и експозиция на рекламите й.
Microsoft се нуждае от повече интернет трафик, за да увеличи приходите си от рекламата при търсене. В тази ситуация тя не може да си позволи да допусне трета страна да получи контрол над Yahoo и след това да промени споразумението. Yahoo също така може да помогне да се намалят загубите на онлайн подразделението на Microsoft, които през последните девет години възлизат на около 8,5 млрд. долара.
Бъдещият нов собственик на Yahoo ще трябва да плати значително по-малко за придобиването, отколкото 33 долара на акция, каквото беше предложението на Microsoft, отхвърлено от бившия главен изпълнителен директор на Yahoo Джери Янг през 2008 г. Към момента акциите са с цена 14,94 долара на брой.
В последно време интернет компанията страдаше и в битката за рекламни приходи от силната конкуренция на Google и най-голямата социална мрежа Facebook. За третото тримесечие Yahoo отчете спад в продажбите от 24% в сравнение с миналата година и намаляване на печалбата от 26%.
Освен Microsoft и Google, интерес към сделката според Wall Street Journal имат Silver Lake Partners и други финансови инвеститори, сред които Blackstone, TPG, KKR, Bain Capital, Carlyle Group, Hellman & Friedman, Providence Equity и Warburg Pincus.
Според слухове Silver Lake Partners е предложил по 16,60 долара на акция за 20%-ен дял в Yahoo. Инвестиционната фирма TPG Capital пък предлага с долар повече на акция.