Употребата на таблети отчита сериозен ръст през последната година, така че има все повече смисъл рекламодателите да се насочват към тези устройства и платформи, за да достигат до потребителите си.
Google твърди, че през ноември 2011 г. AdMob е имала 8 млрд. искания за реклама, идващи от таблетите, което представлява 700% ръст спрямо декември миналата година, пише Techcrunch.
Google придоби компанията за мобилна реклама AdMob за 750 млн. долара в края на 2009 г. Сделката позволи на Google, чийто софтуер Android все повече се използва за смартфони като Droid на Motorola, да навлезе още по-навътре в бързорастящия пазар на мобилни телефони, които ползват интернет.
AdMob произвежда технология за показване на реклами на екраните на мобилните телефони и за проследяване на представянето на тези реклами и контролира около една трета от пазара на публикуване на реклами в мобилни приложения и уебстраници.
През май Google представи нови рекламни формати, които позволяват на рекламодатели и издатели да предлагат т. нар. „intersticial ad“ - нестандартен формат на реклама във формат HTML5 за смартфони и таблети, при който при зареждане на страницата се закрива целия екран до приключване на рекламното съдържание,
Преди няколко седмици онлайн гигантът представи и редица нови формати за таблетна реклама, включително начини за интерактивно взаимодействие с рекламиран продукт, както и рекламни формати, свързани с локацията на потребителя.
В прегледа си за мобилен интернет за 2011 г., Google отбеляза, че AdMob отчита 440% ръст в трафика от таблети през 2011 г. спрямо декември 2010 г.
Според изчисленията на анализаторската компания Gartner пък приходите от реклама в мобилен интернет в световен мащаб ще се увеличат от 1,6 млрд. долара през 2010 г. до 3,3 млрд. долара през тази година. През 2015 г. се очаква годишните приходи да достигнат 20,6 млрд. долара.