Платформата за онлайн разплащания PayPal планира да навлезе в пазаруването с талони за отстъпки в мрежата, съобщава BBC.
Компанията, която е собственост на eBay, обяви, че ще стъпи в бизнеса със сделки за интернет пазаруване в САЩ до април 2012 г.
Президентът на Paypal Скот Томпсън е заявил пред Bloomberg, че фирмата ще използва събраните от нея познания за 103-те милиона потребители в САЩ и за досегашните им покупки, за да им предложи подходящи оферти.
Целта е да бъде отправено предизвикателство към двата най-големи играча в сектора – Grоupon и Livingsocial. От PayPal твърдят, че тяхната услуга ще бъде по-добра от тази на конкурентите защото ще е персонализирана и няма да атакува хората с хиляди най-разнообразни предложения за по-евтина покупка.
Бизнесът с всекидневни сделки предлага на потребителите да закупят на намалена цена услуги, като СПА процедури, суши, евтини самолетни билети, билети за театър и други. От купувачите се изисква обикновенно да използват талоните в рамките на определен времеви период.
След това операторът на платформата за сделки разделя печалбата с фирмите и организациите, които предлагат стоките и услугите. Дори компаниите да отчетат загуба от конкретната оферта за намаление, те често печелят от желанието на клиентите да се върнат след това в сайта.
По данни на най-голямата компания за измерване на този вид търговия в САЩ – Yipit, четири от най-големите играчи на пазара - Groupon, Livingsocial, Amazonlocal и Google Offers, са продали в САЩ ваучери за почти 210 млн. долара.
Томпсън е заявил, че услугата на Paypal ще бъде „различна“, защото ще представя само уникални и важни оферти вместо да „бомбандира“ членовете си.
Говорител на компанията е заявил, че услугата ще бъде достъпна малко по-късно и във Великобритания.
„Великобритания е вторият най-важен пазар за Paypal след САЩ и тенденцията показва, че нововъведенията в САЩ много скоро пресичат океана и идват на Острова“, казва говорителят.